وزیر امور اقتصادی و دارایی:

متولدین ۱۴۰۱ سهامدار می‌شوند

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: از روز گذشته (۴ اردیبهشت ماه) برای والدین متولدین ۱۴۰۱، این امکان فراهم شد که بدون مراجعه حضوری و تنها ازطریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند، برای دریافت سهام نوزادان خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، احسان خاندوزی در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۱ سیما، اظهار کرد: ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد را مکلف کرده است که برای نوزادان تازه متولد شده، سهامی را اختصاص دهد که این عدد برای متولدین سال ۱۴۰۱، یک و نیم میلیون تومان سهام به ازای هر فرد است.
با توجه به فراهم شدن منابع این مصوبه، هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها یعنی سازمان بورس اوراق بهادار و ثبت احوال کشور انجام شده است. هر کدام از والدین متولدین سال ۱۴۰۱ می‌توانند به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی mygov.ir مراجعه کنند و ازطریق شماره گوشی همراه خود، یک کد یکتا دریافت و وارد حوزه خدمات و مشاوره‌های فرزند‌آوری ‌شوند.
خاندوزی ادامه داد: برای آنکه مراجعه یکباره صورت نگیرد، روز گذشته (۴ اردیبهشت ماه) به نوزادان متولد سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ اختصاص یافت و ثبت نام سجامی آنها از طریق دستگاه حاکمیتی صورت گرفت.به این ترتیب یکی از سهام مربوط به صندوق‌های قابل معامله را پدر یا مادر انتخاب می‌کنند. این سهام تا ۲۳ سالگی به نام خود نوزادان باقی می‌ماند و با تجمیع سود آن، درواقع سرمایه ارزشمندی برای تشکیل زندگی یا اشتغال ایجاد می‌کند که در ۲۴ سالگی می‌توانند از آن استفاده کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی