نگاهی به بازی‌های روز دوم هفته بیست و هفتم لیگ برتر

از شهرآورد جذاب کرمان تا صف‌آرایی ملوانان مقابل طلایی‌پوشان

امیررضا همایون
خبر‌نگار

 


روز دوم هفته بیست و هفتم بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران امروز زیر سایه مسابقات روز اول به ویژه شهرآورد تهران برگزار خواهد شد. در مهم‌ترین مسابقات امروز ملوان در ورزشگاه مرحوم سیروس قایقران بندرانزلی به مصاف سپاهان خواهد رفت. این مسابقه از آنجا حساس است که ملوان در حال حاضر و تا پیش از برگزاری مسابقه‌اش در هفته بیست و هفتم لیگ برتر با کسب 25 امتیاز از 26 مسابقه در رتبه سیزدهم جدول رتبه‌بندی قرار دارد. پیروزی در بازی سخت مقابل سپاهان و عدم کسب نتیجه نساجی مقابل شاگردان عبدالله ویسی رتبه خودش در لیگ برتر را بالا می برد و کارش در لیگ برتر را در هفته‌های پیش رو با آرامش خاطر بیشتری پیگیری خواهد کرد.
دومین بازی مهم روز دوم این هفته در کرمان برگزار می‌شود، جایی که دو تیم مس رفسنجان و مس کرمان در شهرآورد مهم این استان به مصاف یکدیگر می‌روند. این بازی به علت جایگاه دو تیم جدول رده‌بندی لیگ برتر از حساسیت زیادی برخوردار است. شاگردان محمد ربیعی در تیم مس رفسنجان پیش از آغاز شهرآورد کرمان در رتبه ششم قرار دارند و مس کرمان با فرزاد حسین‌خانی هم که در چند هفته اخیر لیگ برتر نتایج مطلوبی کسب نکرده با به دست آوردن 21 امتیاز از 26 مسابقه در رتبه چهاردهم جدول قرار دارد و فاصله زیادی با دو تیم قعرنشین جدول رده‌بندی ندارد. اتفاقی که بازی مقابل تیم قدرتمند مس رفسنجان برای شاگردان حسین‌خانی را تبدیل به یکی از بهترین شهرآوردهای استان کرمان می‌کند. زیرا مس رفسنجان به دنبال جبران شکست هفته گذشته مقابل سپاهان است و مس کرمان هم به دنبال افزایش فاصله خودش از منطقه سقوط لیگ برتر است. موضوعی که باعث می‌شود این بازی جذابیت‌های بسیاری برای طرفداران فوتبال ایران داشته باشد. البته باید گفت در صورت عدم کسب امتیاز دو تیم نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان مقابل حریفانشان خطری مس کرمان را در صورت عدم پیروزی مقابل همنام رفسنجانی خودش تهدید نمی‌کند.
به هر حال هفته بیست و هفتم این فصل با توجه به مسابقاتی که در آن برگزار می‌شود، حساس‌ترین هفته فصل جاری لیگ برتر خواهد بود و باید دید پس از پایان این هفته جدول لیگ چه تغییراتی را تجربه می‌کند. آیا با توجه به نتایجی که دو تیم قعرنشین در هفته‌های اخیر کسب کرده‌اند، سقوط یکی از این دوتیم به دسته پایین‌تر قطعی می‌شود یا اینکه اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.

جستجو
آرشیو تاریخی