آغاز اکران عید فطر با نمایش چهار اثر در ژانرهای مختلف

چینش جذاب فیلم‌ها برای طلایی‌ترین اکران سال

فیلم‌های اکران عید فطر نمایش رسمی خود را از روز گذشته آغاز کردند. هر چند نمایش برخی از این آثار از روز سه‌شنبه در چند سینمای پایتخت آغاز شد، اما نخستین روز نمایش رسمی این ۴ فیلم از دیروز در سینماهای سراسر کشور رقم خورده است.
به گزارش ایرنا، «آهنگ دو نفره»، «دسته دختران»، «سه کام حبس» و «بابا سیبیلو» چهار فیلمی هستند که از روز گذشته در سینماها میزبان مخاطبان شده‌اند.
آرزو ارزانش در نخستین تجربه کارگردانی بلند خود «آهنگ دو نفره» را در اواسط دی‌ماه ۹۹ جلوی دوربین برد. نخستین نکته‌ای که در این فیلم جلب توجه می‌کند، حضور فرزاد فرزین در قامت یکی از بازیگران اصلی است. این فیلم تنها فیلم اکران عید فطر است که از حال‌ و هوای موزیکال برخوردار است.
منیر قیدی با «ویلایی‌ها» یک اتفاق خوب را در سینمای دفاع‌ مقدس رقم زد و حالا «دسته دختران» به‌عنوان دومین ساخته بلند سینمایی این کارگردان حال‌ و هوای زنانه دیگری را از دوران دفاع مقدس به تصویر می‌کشد؛ فیلمی که  مانند نخستین ساخته این کارگردان، با حضور چهره‌های شناخته‌ شده‌ای همچون نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی و هدی زین‌العابدین جلوی دوربین رفته است.
سامان سالور، ۶ سال پس از «تمشک» پشت دوربین «سه کام حبس» ایستاد؛ فیلمی که در سال ۹۸ ساخته شد و در همان سال با نمایش در جشنواره با موج مثبتی از سوی مخاطبان و منتقدان مواجه شد. حالا این فیلم اجتماعی که محسن تنابنده و پریناز ایزدیار را در مقام نقش‌های اصلی خود می‌بیند، به‌عنوان مهم‌ترین فیلم اکران عید فطر امسال روی پرده رفته است که می‌تواند دوقطبی خوبی را با «ملاقات خصوصی» ایجاد کند.
فرزند ساموئل خاچیکیان در نخستین تجربه سینمایی خود «بابا سیبیلو» را جلوی دوربین برده است؛ فیلمی که سال ۹۸ ساخته شد و رضا شفیعی‌جم، بهاره رهنما، امیرحسین صدیق و عباس محبوب نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی