نگاهی به صدمین شهرآورد پایتخت

پیروز شو، شانس قهرمانی را افزایش بده

یکشنبه هفته آینده برای فوتبال باشگاهی ایران بخصوص دوتیم پایتخت روز سرنوشت‌سازی است. زیرا در این روز صدمین شهرآورد پایتخت برگزار می‌شود . تیم پیروز آن شانس خودش برای کسب جام قهرمانی بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال کشورمان را تا حد بسیار زیادی افزایش خواهد داد و به گفته بسیاری از صاحب نظران اگر در هفته‌های پیش رو جدول رده‌بندی لیگ برتر با تغییرات عجیبی از سوی سپاهان دیگر تیمی که شانس قهرمانی دارد، نشود. تیم برنده در شهرآورد صدم به احتمال بسیار زیاد جام قهرمانی فصل جاری لیگ برتر را صاحب شود. البته باید دید این بازی اصلاً برنده‌ای خواهد داشت که پس از آن درباره شانس قهرمانی اش در لیگ صحبت کنیم یا اینکه تقابل روز یکشنبه سرخابی‌های پایتخت با نتیجه مساوی به پایان می‌رسد و این نتیجه باعث داغ ماندن تنور لیگ برتر تا هفته پایانی خواهد شد، اتفاقی که چند سال است در فوتبال باشگاهی ایران رخ نداده است.

پیروزی ماندگار
کسب پیروزی برای دوتیم در مسابقه مذکور علاوه براینکه شانس قهرمانی آنها را در لیگ تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد باعث می‌شود آن تیم در تاریخ شهرآورد ماندگار شود. زیرا این مسابقه صدمین بازی استقلال و پرسپولیس در تمام رقابت‌ها است و در تاریخ عدد‌های رند ماندگار می‌شوند. حال باید دید در جدال حساس روز یکشنبه هفته جاری چه تیمی به برتری می‌رسد و در تاریخ ماندگار می‌شود.

بهترین شهرآورد چند سال اخیر
اگر از نظر فنی به شرایط دوتیم درگیر در این مسابقه نگاه کنیم متوجه می‌شویم دوتیم درحال حاضر و باوجود نوسان‌هایی که در ابتدای فصل تجربه کرده‌اند در بهترین شرایط خودشان به سر می‌برند. موضوعی که باعث می‌شود علاقه مندان به فوتبال در کشورمان برخلاف تقابل‌های گذشته این دوتیم که کسل کننده بوده و با تساوی به پایان می‌رسید، یک مصاف جذاب را شاهد باشند.
نکته جالب اینکه این دوتیم با الان 43 بار در لیگ برتر بایکدیگر مصاف کرده‌اند که از این تعداد 23 مسابقه یعنی نیمی از جدال‌ها با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. آماری که احتمال به پایان رسیدن دربی صدم را هم با نتیجه تساوی تقویت می‌کند. ا
ین بازی یک جنگ تمام عیار است، جنگی که اگر در آن به پیروزی نرسید کشته خواهید شد.

جستجو
آرشیو تاریخی