محمدحسین لطیفی: «غریب» صادقانه غریب است

محمدحسین لطیفی، کارگردان غریب گفت: قرار ما بر این بود که سریال زندگی شهید بروجردی را بسازیم. قصه سریال از دوران کودکی ایشان شروع می‌شد و تا زمان شهادت ادامه داشت اما به هزار و یک دلیل که الان نیازی به گفتن آنها نیست، با جمیع نظرات مسئولان سازمان اوج و آقای عنقا به این نتیجه رسیدیم که فیلمی سینمایی بسازیم و به نظرم دراماتیک‌ترین لحظاتی که می‌توان برخوردی سینمایی با آن داشت و جان کلام را در شرایط بحران برای این شهید بیان کرد جنگ ۲۲ روزه کردستان بود.
لطیفی در گفت‌وگو با ایلنا افزود: من از زبان خیلی‌ها شنیدم که پس از دیدن «غریب» به این نکته اشاره کرده‌اند که ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که شاید اگر ۱۰ نفر مثل شهید بروجردی داشتیم بسیاری از مشکلاتمان حل بود. این نشان می‌دهد که اتفاقاً فیلم «غریب» در زمان خوبی ساخته شده است.
 شخصیت‌ها و اتفاقات و صحنه‌ها بر اساس تحقیقات میدانی ما در فیلم گنجانده شده‌اند. «غریب» صادقانه غریب است، آقای عنقا روی این اسم تأکید داشت و خودش هم آن را پیشنهاد داد و وقتی این اسم مطرح شد من احساس کردم که واقعاً عنوان مناسبی است. شخصیتی مثل محمد بروجردی در شرایطی قرار دارد که همه خود را همراهِ او نشان می‌دهند اما او غریب است، چرا که ایده‌آل‌هایش بسیار متفاوت است.
جستجو
آرشیو تاریخی