رنــگ‌‌‌هـــای‌بــهاری‌1402

صورتی‌تند گل سرسبد رنگ‌های‌سال

راضیه خوئینی
مترجم

بهار سال 1402 با پالتی از رنگ‌‌‌های قرمز، صورتی جیغ، زرد ملایم، بنفش و یاسی، آبی لاجوردی و مشکی به ویترین فروشگاه‌های لباس و پوشاک و کیف و کفش هجوم آورده است. حتی اگر مدت‌هاست که به سبک زندگی مینیمالیستی عادت کرده‌‌اید، احتمالاً اخیراً تمایل فراوانی به افزودن رنگی‌های بیشتر به کمد لباس خود پیدا کرده‌اید. زیرا طراحان مد با ایجاد تغییرات رنگارنگ، مردم را به استفاده از رنگ‌‌‌های شاد ترغیب می‌‌کنند. شعار اصلی مدپردازان برای امسال این است «در هر جا که بتوانیم، به دنبال شادی هستیم». با توجه به ترویج رنگ‌‌‌های متنوع در مد بهار 1402، این رویکرد شادی‌آور تا فصل آینده ادامه خواهد یافت. لباس‌های ظریف یاقوتی رنگ، کت‌هایی به رنگ بنفش براق و لباس‌های زرد و لیمویی، همگی جزئیاتی از ترندهای رنگی بهار 2023 است تا لبخند رضایت را روی لب‌‌‌های شما بنشاند.

صورتی‌جیغ

صورتی جیغ، گل سرسبد رنگ‌ها برای امسال است تا آرامش را در میان لباس‌های شما به ارمغان بیاورد. صورتی، شامل تمام طیف‌های این رنگ از پاستلی گرفته تا فوشیا، برای بهار 1402، چشم مشتریان را به خود می‌دوزد. این رنگ به دلیل کیفیت احساسی خود در تمام لباس‌‌‌های بهاری از کت و شلوار گرفته تا لباس‌های نخی خانگی، ژاکت کشباف، کیف‌های بنددار شانه‌ای و کفش‌ها و دامن‌های مدل جدید دیده خواهد شد.

 

رنگ یاسی و اسطوخودوسی
برخی از خریداران به رنگ‌های سحرآمیز یاسی و اسطوخودوسی و پاستلی‌ کمرنگ برای ایجاد جلوه‌ای آرامبخش و در عین حال ظریف، گرایش پیدا کرده‌اند. یک گوشواره با طرح گل چندبرگ که مرواریدی سفید در میان آن می‌درخشد، با یک کیف و صندل یاسی و یک شلوار گشاد پارچه‌ای به رنگ بنفش کمرنگ از گزینه‌هایی است که پشت ویترین‌ها بیش از همیشه به چشم می‌‌آید.

 

سیاه خستگی‌ناپذیر

بسیاری از برندهای معروف برای بهار و تابستان 1402 دیدگاهی پرجنب و جوش و ظریف درباره رنگ‌ها اتخاذ کرده‌اند و در نهایت این اقدام آنها به استفاده از رنگ همیشه مد، یعنی مشکی هم گسترش یافته است. باوجود اینکه درباره این رنگ هرازگاهی جنجال‌هایی بر پا و گفته می‌‌شود که کسل‌کننده یا غم‌انگیز است، اما هنگامی که به طرز هوشمندانه و با طعمی جذاب طراحی شود، به رنگی پویا و حتی سرگرم‌کننده تبدیل می‌شود، بخصوص برای اشخاصی که تمایل دارند ایرادهای هیکل خود را با استفاده از این رنگ بپوشانند. سیاه در میان جواهراتی مانند گوشواره، دامن‌های مدل ریشه‌دار یا کتان و شلوارهای گشاد بیشتر به چشم می‌‌خورد.

 

زرد ملایم
یکی دیگر از رنگ‌های پاستلی که برندهای مشهور، شما را به انتخاب آن تشویق می‌کنند، «زرد ملایم» است. در مجموعه‌های فصلی، زرد ملایم مترادف است با بهار (به لاله‌ها، نرگس‌ها و بوته‌های فورسیتیا فکر کنید که از اواخر ماه اسفند شروع به شکفتن می‌کنند). در روزهای بارانی و خاکستری بهار، یک لباس زرد روشن می‌تواند به عنوان نور خورشید یا نور ستارگان عمل کند و از جلوه‌های تقویت‌کننده خلق‌وخوی شما به شمار بیاید و ظاهری بشاش برای شما به ارمغان آورد.

 


قرمز پررنگ
برخی کارشناسان مد، دوباره به رنگ قرمز پررنگ برای لباس‌‌‌های شیک و جذاب بازگشته‌اند. این رنگ در میان کفش‌ها، تیشرت‌ها، شلوارهای چهارخانه و حتی قاب عینک‌‌‌های جدید، زیاد به چشم می‌‌آید.

 

آبی کبالتی و لاجوردی
بسیاری از برندهای مشهور، مانتو، پیراهن‌ و بلوزهایی را به رنگ کبالتی و لاجوردی طراحی کرده‌اند و انتظار می‌رود بهار امسال شاهد رنگ‌های آبی پررنگ در همه جا باشیم؛ چرا که ذاتاً این رنگدانه، (آبی کبالتی) پر جنب و جوش است و برای کسانی که می‌‌خواهند حامی روند «نشاط هرچه بیشتر» باشند، گزینه‌ای ایده‌آل است. پیراهن‌های پوپلین، لباس مجلسی ماکسی، ژاکت کشمیری یقه‌دار، صندل پاشنه بلند و مانتوهای نخی از گزینه‌هایی هستند که به همین رنگ پشت ویترین‌ها خودنمایی می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی