کریم امینی، کارگردان پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروزی:

راحت‌ترین پروانه نمایش زندگی خود را با «فسیل» گرفتم

کریم امینی، کارگردان فیلم «فسیل» با بیان اینکه برای این فیلم راحت‌ترین پروانه نمایش زندگی خود را گرفته است، تأکید کرد: قرار نیست به‌عنوان یک کمدی‌ساز در سینما فیلم بسازم ولی دوست دارم اگر مردم اسم مرا به‌عنوان کارگردان فیلمی می‌بینند، مطمئن باشند فیلمی استاندارد را تماشا خواهند کرد.
 امینی که تاکنون فیلم «فسیل» او را بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تماشا کرده‌اند و به تازگی برای فیلمی با نام «شهر هرت» هم پروانه نمایش گرفته، قصد دارد کمدی دیگری با نام «جلبک» بسازد که البته در گفت و گو با ایسنا تأکید دارد فضای این فیلم متفاوت از «فسیل» است.
او در پاسخ به اینکه آیا فیلمش در مسیر گرفتن پروانه نمایش دچار مشکل ممیزی نشده است، گفت: تصورم این بود در این سیستم فیلم را قلع‌وقمع کنند ولی فقط چند ثانیه کوتاه از فیلم کم شد و البته یک سکانس را هم کامل جابه‌جا کردیم چون دو برداشت گرفته بودیم ولی در مجموع راحت‌ترین پروانه نمایش زندگی‌ام را برای «فسیل» گرفتم. این اتفاق خوبی است که بی‌محاباتر پروانه نمایش دهند و امیدوارم مؤلفه‌های صدور پروانه نمایش ابتدا بر مبنای کیفیت فیلم باشد نه اینکه فقط ببینند آیا حرف سیاسی، انتقادی و... زده می‌شود یا خیر، چون سینما تنها جایی بوده که در این سال‌ها طبق قوانین عمل کرده و با رعایت ضوابط مسیر خود را پیش برده اما از آن طرف بیشترین توهین‌ها و ظلم‌ها را نیز -به همراه تئاتر- تحمل کرده است.
کریم امینی در پایان بیان کرد:من و تهیه‌کننده فیلم خیلی مراقب بودیم تا به دور از خودسانسوری فیلمی بسازیم که کمتر درگیر سانسور شود، چون وقتی بودجه شخصی صرف می‌شود، باید از تجربیاتی که داریم نیز استفاده کنیم و در «فسیل» سعی کردیم از چهارچوب و قوانین خارج نشویم چراکه به دنبال ساخت یک فیلم خانوادگی بودیم.
جستجو
آرشیو تاریخی