عینک رؤیایی دوچرخه‌سواران‌با قابلیت‌های مدرنش

 

راضیه خوئینی/ برای علاقه‌مندان به ورزش حفاظت از بینایی و چشم بسیار ضروری است، از این‌رو استفاده از عینک دوچرخه‌سواری به یک امر رایج تبدیل شده؛ وسیله‌ای که حتی یک اکسسوری مد هم به شمار می‌آید، اما هنگام انتخاب بسته به انتظار شما از عملکرد آن، باید معیارهای خاصی را در نظر بگیرید، زیرا پیشرفت‌های زیادی در این زمینه حاصل شده است و امروز دوچرخه‌سواران انتخاب‌های گسترده‌ای دارند.
محافظت از چشم در میان دوچرخه‌سواران نگرانی تازه‌ای نیست، زیرا باید در مسیرهایی که اغلب از میان ابر، باد، مه و گرد و غبار عبور می‌کنند، رکاب بزنند. قبلاً عینک‌های دوچرخه‌سواری و خلبانی اغلب بدون دسته بود و با یک تکه کش پشت سر بسته می‌شد، اما این روزها عینک دوچرخه‌سواری یک ضرورت امنیتی به شمار می‌آید که برای محافظت از چشم‌ها در برابر نور خورشید، باد، حشرات، پاشیده شدن سنگریزه، آب، خاک و گل ایده‌آل است و باعث حفظ دید و محافظت از جان ورزشکار در پیچ و خم جاده می‌شود.
با پیشرفت فناوری، آپشن‌هایی در عینک‌های دوچرخه‌سواری ایجاد شده است که به بهترین نحو این الزامات را برآورده می‌کند.
 بهترین عینک‌ها برای دوچرخه‌سواری جاده، عینک‌های فتوکرومیک و پلاریزه است. مزیت شیشه‌های فتوکرومیک سازگار بودن رنگ آنها با درخشندگی است، بنابراین در زمستان و اواسط تابستان بهترین گزینه به حساب می‌آیند. عینک‌هایی که دارای لنزهای پریزم هستند کنترل بی‌سابقه‌ای بر انتقال نور ارائه داده و رنگ‌ها را برای بهینه‌سازی کنتراست و بهبود دید تنظیم می‌کنند.
یکی از عینک‌های آفتابی که می‌توان گفت به رؤیای هر دوچرخه‌سواری تبدیل شده، «اوکلی سوترو» است، زیرا با بهره بردن از طراحی خاص، کاملاً از چشم‌ها در برابر آفتاب، باد و باران محافظت می‌کند، در حالی که مقاومت آن در برابر ضربه و اشیای پرتابی مانند شن و شاخه‌های درخت نیز عالی است. لنزهای این عینک برای مقاومت در شرایط مختلف مانند سرعت بسیار بالا طراحی و آزمایش شده‌ است تا در شرایط مختلف و متنوع بهترین محافظ بینایی ما باشد. فناوری انحصاری لنز آن با مزیت پلاریزه بودن، قابلیت فیلتر تابش خیره‌کننده خورشید را دارد و جزئیات دقیق جاده را آشکار می‌کند. این عینک به لطف فریم O Matter فوق‌العاده سبک بوده و از پل فریم «Unobtainium» بهره می‌برد که حتی با وجود تعریق زیاد روی بینی لیز نمی‌خورد و جا نمی‌اندازد. علاوه بر این لنزهای آن قابل تعویض است، به این معنی که می‌توانید به سرعت آنها را با توجه به نیازهای خود در لحظه تغییر دهید.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی