وزیر راه و شهرسازی:

بازار تعمیرات هواپیما در داخل کشور ایجاد شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش از این توان تعمیر حتی یک قطعه از هواپیما را نداشتیم اما اکنون بسیاری از قطعات هواپیما در داخل کشور تعمیر می‌شود.
به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش در نخستین نشست شورای پژوهش و فناوری در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه تعمیر قطعات هواپیما در داخل کشور دستاورد خوبی است، افزود:هم‌اکنون بازار تعمیرات هواپیما در داخل کشور ایجاد شده است. امروز بسیاری از کشورها هواپیماهای خود را برای تعمیر به کشور ما می‌فرستند که اتفاقات خوبی است و باید سرعت بیشتری پیدا کند؛ تاکنون روسیه و برخی کشورهای دیگر برای تعمیر هواپیما به کشور ما مراجعه کرده‌اند و شاهد ایجاد بازار تعمیرات هواپیما در داخل کشور هستیم.
واگذاری زمین به ۱۳۶هزار متقاضی در قالب انفرادی و گروهی
وزیر راه و شهرسازی گفت: واگذاری زمین به اجرای طرح نهضت ملی مسکن با دقت و براساس تقاضای واقعی درحال انجام است و به بیش از ۱۳۶هزار متقاضی زمین به صورت انفرادی یا گروهی، زمین برای ساخت مسکن واگذار شده است. بذرپاش یادآورشد: با تأکید رئیس جمهور، هیچ بهانه‌ای برای پرداخت نکردن تسهیلات بانکی مسکن، پذیرفتنی نیست.وی افزود: در حوزه ساختمان، رویکرد ما صنعتی‌سازی است تا هم قیمت تمام‌شده ساختمان کاهش یابد و هم سرعت ساخت بالا برود. در داخل کشور چندین مجموعه ازجمله مجموعه‌ای متصل به وزارت دفاع این کار را انجام می‌دهند ولی هنوز این فناوری در ابعاد گسترده در داخل استفاده نشده که دلیل عمده، قیمت تمام شده بالای آن است و باید این قیمت کاهش یابد.
 
جستجو
آرشیو تاریخی