خطر آسیب به باغات و شکوفه‌ها

پیش‌بینی کاهش ۱۰ درجه‌ای دمـای هوا در ۵ استان شرقی و جنوبی

مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا و احتمال آسیب به باغات و محصولات کشاورزی در برخی استان‌ها خبرداد.
به گزارش ایرنا، امروز این شرایط در استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، کرمان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، روز سه شنبه در استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، کرمان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.
برای روز چهارشنبه نیز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان هشدار کاهش دما صادر شده است. کاهش دما اثرات مخاطره آمیزی همچون آسیب به شکوفه‌ها و جوانه‌های درختان و محصولات سطح زمین در پی دارد. توصیه می‌شود برای  تأمین سوخت و سرویس وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها باتوجه به کاهش دما، ایجاد پوشش روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر (پلاستیک سیاه، گونی، پلی‌اتیلن و نایلون)، تخلیه سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار با توجه به پایین بودن دما، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات (در ساعات نزدیک به صبح و بامداد) و استفاده از جیره غذایی پرانرژی برای دام و طیور اقدام شود.
جستجو
آرشیو تاریخی