روی سه روند مد‌بهار تمرکز‌کنید

بــــازگــــــــشت قــدیمی‌های‌جذاب

راضیه خوئینی‌ هوا هنوز خنک است؛ اما بهار کم‌کم نمایان می‌شود، بنابراین در حالی که منتظر گرمای ملایم اوایل تابستان هستیم و میل به پوشیدن لباس‌های سبک‌تر داریم، انتخاب برای فصل بهار کمی دشوار به نظر می‌رسد.

بافت‌های بهاری چند رنگ

با بافتنی‌های کسل کننده ضخیم خداحافظی کنید. این فصل همه چیز روی رنگ‌های روشن، نقش و الگوهای سرگرم‌کننده متمرکز است. با رنگ‌های جسورانه و چاپ‌های خیره‌کننده به بهاری دیگر دعوت شده‌ایم. مزیت این بافت‌های ظریف این است که می‌توان آن را با همه چیز پوشید و بدون هیچ زحمتی، حتی ظاهر قدیمی را احیا کرد. نقطه قوت این روند، تطبیق‌پذیری آن با همه لباس‌هاست. چنین بافت‌هایی را حتی در رنگ‌های مشکی و سفید درشت بافت و روی یک پیراهن لمه در میهمانی‌ها می‌توان پوشید. برای مثال یک بافتنی مشکی با نوارهای آبی و قرمز را می‌توان روی یک تیشرت سفید پوشید. این ترکیب با یک شلوار چرمی قرمز عالی به نظر می‌رسد. بافتنی‌های رنگارنگ زرد، سبز و صورتی از گزینه‌های مناسب این فصل است.

 

مدل‌های خال‌خالی

بعد از طرح‌های راه‌راه، چهارخانه، پلنگی یا گل‌دار، نمی‌توان این طرح‌های چشمگیر را که با استقبال زیادی در کت‌های فصل زمستان مواجه شد، برای بهار از دست داد. این بار طرح چاپی خال‌خالی روی مد است و بسیاری از طراحان لباس، این نقش و نگار فراموش شده را با تغییراتی به روز کرده و به مدل‌های جدید خود اختصاص داده‌اند. طرح‌های خال‌خالی برای کت و شلوارهای ابریشمی در کانون توجه قرار گرفته است. برخی از مدیران هنری جرأت بیشتری به خرج داده و یک مانتوی بلند را با خال‌های سیاه و سفید بزرگ طراحی کرده‌اند تا روی یک پیراهن و شلوار ساده پوشیده شود. حتی در برخی از پیراهن یا کت‌های چرمی مشکی، خال‌های سفید کوچک بیشتر جلب توجه می‌کند.

 


پیراهن آستین بلند گلدار
امسال لباس گل‌گلی آستین بلند بهاری انتخابی فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به زرق و برق به شمار می‌آید. می‌توان یک لباس پر از رنگ‌های متفاوت گلدار را با بافت آستین‌بلند کلاسیک ساده، در رنگ‌های صورتی کم‌رنگ، سبز یا بژ ست کرد. البته توصیه می‌شود لباس‌های بلند با گل‌های درشت انتخاب نکنید، در این زمینه گل‌های ریز زیباتر جلوه می‌کند. این مدل لباس با رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای، نارنجی یا سبز تیره برای بانوان بسیار مناسب است. این گلدارهای زیبا حتی با رنگ‌های تیره هم می‌توانند جلوه خاصی ایجاد کند. اگر رنگ‌های نسبتاً تیره را ترجیح می‌دهید، می‌توانید این مدل‌ها را با کفش بهاری پاشنه‌بلند به رنگ سبز که یادآور برگ گل‌هاست، هماهنگ کنید.
 

روند مد مردانه بهار و تابستان 1402؛
نیم نگاهی به نیم قرن پیش
پس از بررسی ویترین فروشگاه‌های بزرگ و شبکه‌های اجتماعی می‌توان حدس زد که برخی ترندهای مد مردانه در بهار و تابستان 1402 کدام است. برای بهار 1402 شاهد تداوم روند بازگشت به طرح‌های 50 سال پیش هستیم؛ روندی که از زمستان گذشته آغاز شد. عینک‌هایی با شیشه دودی (زرد)، کت‌های مدل جدید از چرم پر زرق و برق یا جیر به رنگ قهوه‌ای و کت‌های بهاری از جنس کتان و نخ، همگی جزو انتخاب‌های بهاری مردانه هستند. جین هم جایگاه خود را دارد و از مد نمی‌افتد! پس جین‌های کهنه خود را دور نیندازید چرا که هرچقدر شسته شده و قدیمی‌تر باشند، برای پوشیدن با کفش و چکمه‌های کمی نوک تیز، عالی خواهند بود و ظاهری متفاوت برای آقایان به ارمغان می‌آورد.

 

رنگ‌های بهاری و پیراهن‌ها
طراحان برای پیراهن‌های مردانه نیز از رنگ‌های بهاری روشن و شاد تبعیت کرده‌اند. رنگ‌های قرمز و نارنجی بیشتر از قبل در میان رنگ‌بندی پیراهن‌های مردانه به چشم می‌خورد.
 

گلدار هرگز از مد نمی‌افتد
پس از زمستان، تمام گل‌ها شروع به شکوفه دادن می‌کنند و طراحان مد، قصد دارند از این تئوری در طراحی همه لباس‌های باشکوه پیروی کنند! اما کدام طرح‌های لباس بهاری گلدار مناسب ما است؟ چه اکسسوری‌هایی با آن بپوشیم؟ آیا پیراهن گلدار برای شما ساخته شده است؟در این فصل، پیراهن‌های گلدار با آستین بلند، در کانون توجه بانوان قرار دارد و انتخاب بستگی به تخیل شما دارد! با انبوهی از طرح‌های موجود در بازار، انتخاب برای ترکیب مدل گلدار با دیگر لباس‌های مناسب کمی دشوار به نظر می‌رسد.

 

مانتوهای بهاری1402

در بهار، زمانی که خورشید بین ابرها بازی می‌کند، ممکن است شما هم بخواهید تغییراتی در سر و وضع خود ایجاد کنید و برای فصل‌های گرمتر سال مانتوهای جدید انتخاب کنید. از مدل‌های جدید مانتو که برخی برندها روی آن تمرکز کرده‌اند، مانتوهای بلند تا مچ پاست تا ظاهری کشیده و مرتب‌تر برای بانوان ایجاد کند. این مانتوها اغلب از جنس گاباردین یا نخی در رنگ‌های متفاوت تولید می‌شود و دارای یقه شالی، با چین‌هایی درشت و لَخت است. برخی برندها روی آستین‌ها و درز کناری مانتوها بندکشی یا بندینک‌هایی به کار برده‌اند تا بلندی مانتو بسته به سلیقه و قد خریدار کوتاه یا بلندتر شود. همچنین یک کمربند هماهنگ با مانتو با سگکی فلزی تکمیل کننده زیبایی کار است. این مانتو را می‌توان به عنوان لباس مجلسی یا غیر رسمی استفاده کرد.
 
تضاد جنس و رنگ 
برخی از مدل‌های مانتو برای بهار 1402 روی ترکیبی از بافت‌ها و رنگ‌های متضاد متمرکز شده و در برخی مدل‌های بلند (تا روی مچ پا)، شاهد ترکیبی از گاباردین به رنگ بژ مرواریدی هستیم که با یقه و آستین‌های جین نخی به رنگ سورمه‌ای و متضاد تقویت شده است. والان‌هایی بزرگ از جنس جین، از روی کمر آغاز شده و در امتداد شانه‌ها پهن‌تر می‌شود. کمر این مانتو به لطف یک کمربند بسیار بلند همرنگ (مدل کراواتی) و سگکی نسبتاً بزرگ بسته می‌شود.
بازگشت مانتوهای اپل‌دار 
مانتوهایی با اِپُل‌ها (پدهای روی شانه) که بیشتر ما را به یاد دهه 60 می‌اندازد، دوباره به عرصه مد بازگشته‌ است. برای فصل بهار، مدل‌های چرمی یا پارچه‌هایی با طرح چرم، همچنین جنس توئید نازک هنوز روی بورس است تا رنگ و بوی کمی قدیمی برای ظاهر دوستداران این سبک به ارمغان بیاورد؛ مدل‌هایی که از سال‌های گذشته روی مد بوده‌ و به این زودی‌ها از مد نخواهد افتاد.

جستجو
آرشیو تاریخی