میرباقری: ۲۰ سال است درگیر نوشتن «سلمان فارسی» هستم

مستند «سلمان از آغاز» که چندی پیش از شبکه یک روانه آنتن سیما شد، در کنار نمایش پشت صحنه و جزئیات تولید سریال «سلمان فارسی» گفت‌وگویی جدید از داوود میرباقری را پخش کرد که حاوی نکات جالبی بود. او در این مصاحبه درباره جذابیت‌های شخصیت سلمان و تخیلی بودن برخی شخصیت‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش ایرنا، داوود میرباقری، کارگردان «سلمان فارسی» گفت: یکی از جذابیت‌های شخصیت سلمان فارسی این بود که اطلاعات درباره‌اش کم بود و آنچه هست به افسانه شبیه است. من می‌توانستم در یک محدوده بسیار خط کشی شده در تاریخ تخیل کنم. کافی بود برای این قصه یک نقطه شروع و پایان در نظر بگیرم. خود به خود خیلی از مواد و مصالحی را که لازم داشتم، فراهم می‌شد. بخشی از شخصیت‌ها تخیل من و بخشی از شخصیت‌ها واقعیات تاریخی هستند که این دو در سریال با هم ادغام و ترکیب می‌شود.
وی افزود: وقتی به سریال‌های من نگاه می‌کنید، می‌بینید شخصیت تماتیک، همانی است که در تاریخ گفته شده و حوادث مهم تاریخی همان است. من در کنار این دو قصه خودم را تعریف می‌کنم.
کارگردان سریال‌های مختارنامه و امام علی(ع) با تأکید بر اینکه ۲۰ سال است درگیر نوشتن «سلمان فارسی» هستم، اظهار داشت: سلمان یک جورهایی به لحاظ مفهومی بررسی تاریخ ادیان است. سلمان در مسیر حرکتش به لحاظ شخصیتی در مقاطعی شبیه به یکی از پیامبران اولوالعزم می‌شود. همچنین جاهایی سلمان شبیه به موسی، عیسی، یوسف و ابراهیم است. در طول کار بر اساس نگاهی که این روزها دارم، یک شخصیت‌هایی کم و زیاد می‌شوند. لازم بود که این جغرافیای وسیع دقیقاً مورد بررسی قرار گیرد.
جستجو
آرشیو تاریخی