نتایج ناامید کننده شاگردان درستکار در آستانه

زنگ خطر به صدا درآمد

امیررضا همایون
خبر‌نگار


تیم ملی کشتی آزاد ایران که مانند چند سال اخیر با هدایت پژمان درستکار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده بود، موفق نشد نتایج مطلوبی را کسب کند و در نهایت با کسب یک مدال طلا، یک نقره و سه برنز به مقام سوم قاره کهن رسید. رتبه‌ای که برای کشتی آزاد ایران با وجود پتانسیل‌هایی که دارد یک ناامیدی بزرگ است. این نتیجه البته دو نکته برای ما داشت. اول اینکه باعث شد متوجه شویم رشته آزاد به یک استعدادیابی اساسی نیاز دارد و فدراسیون باید فکری برای سرنوشت تیم ملی در دوران پسایزدانی، قاسمپور و امثالهم بکند اگرنه دوران مطلوبی پس از خداحافظی نفراتی که گفته شد در انتظار تیم ملی کشتی آزاد نخواهد بود. دوم هم اینکه با نتیجه تیم دوم آزادکاران در مسابقات قزاقستان متوجه شدیم فاصله این تیم با تیم اصلی که در مسابقات جهانی و المپیک شرکت می‌کند، زیاد است. بنابراین در صورت مصدوم شدن یا رخ دادن اتفاقات دیگری برای نفرات اصلی تیم ملی سرمربیان امکان استفاده از نفرات جایگزین را ندارند. زیرا همانطور که گفته شد فاصله فنی نفرات اول با دوم بسیار زیاد است و بها دادن به این نفرات در مسابقات مهم باعث رقم خوردن یک نتیجه نامطلوب برای کشتی آزاد ایران می‌شود.
 مشکلی که البته با برگزار کردن مسابقات استعدادیابی و همچنین با اعزام تیم دوم به مسابقاتی که نسبت به رقابت‌های جهانی و المپیک از اهمیت کمتری برخوردار است، حل می‌شود و اعزام این تیم به مسابقات باعث پر شدن خلأ فنی بین تیم اول و دوم می‌شود. البته باید گفت رقم خوردن این نتیجه در قهرمانی آسیا برای آزادکاران یک عامل مهم دیگر هم دارد؛عاملی به نام سفر بدموقع پژمان درستکار به امریکا برای رسیدگی به مسائل شخصی و به واسطه آن دور شدن از جمع ملی پوشان. شاید اگر درستکار در اردوی‌های پیش از مسابقات در جمع ملی‌پوشان حاضر بود این نتیجه در قهرمانی آسیا به دست نمی‌آمد. به هر حال نتیجه کسب شده توسط تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قزاقستان یک زنگ خطر است، زنگ خطری که باید امیدوار باشیم از سوی مسئولان فدراسیون و کادر فنی جدی گرفته شود.

نتایج بررسی می‌شود
محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در گفت‌وگویی گفت: «طبق اعلام رئیس فدراسیون مقرر است پس از بازگشت تیم ملی کشتی آزاد، در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور مدیر تیم‌های ملی، سرمربی و دیگر اعضای کادر فنی و مسئولان فدراسیون برگزار و دلایل افت کشتی‌گیران منتخب که بر مبنای چرخه انتخابی تیم ملی راهی این مسابقات شده‌اند بررسی شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی