اعزام حجاج با ۷۴۴ پرواز ایران‌ایر

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌ریزی برای انجام ۷۷۴ پرواز حج توسط ایران‌ایر خبر داد و گفت: عملیات اعزام حجاج از ۲۱ فرودگاه کشور روز سوم خردادماه شروع می‌شود و سوم مردادماه پایان می‌یابد.
به گزارش ایرنا، حسام قربانعلی درباره عملیات حج تمتع امسال گفت: عملیات حج امسال پیرو دستور رئیس‌جمهوری و رئیس شورای عالی حج با برنامه‌ریزی برای اعزام ۸۹ هزار زائر به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران سپرده شده است. وی با بیان اینکه تعداد هواپیماهایی که برای عملیات حج اختصاص داده شده، ۱۱ فروند است، تصریح کرد: معاونت‌های بازرگانی، مهندسی، تعمیرات و سایر قسمت‌ها با جدیت و همت حداکثری درحال آماده‌سازی ناوگان برای انجام بهترین و ایمن‌ترین خدمات برای انتقال حجاج هستند. همچنین تلاش شده است با هماهنگی شکل گرفته، عملیات بسیار منظم و کم‌تأخیری در پیش داشته باشیم.
به‌گفته سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، «هما» در سال گذشته با میانگین ۲۰ دقیقه تأخیر یکی از بهترین عملیات‌های جابه‌جایی حجاج را در سال‌های اخیر اجرا کرد. قربانعلی افزود: با هدف رفاه هموطنان اهل تسنن، «هما» در دو شهر چابهار و قشم نیز عملیات ویژه پروازی خواهد داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی