کاهش محسوس دما در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور تا سه‌شنبه و کاهش محسوس دما طی اوایل هفته در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق خبرداد.
به گزارش تسنیم،‌ براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز شنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و فقط در ارتفاعات سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.
فردا یکشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان،‌ مازندران و غرب گلستان بارش پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات جنوب کرمان و مناطقی از شمال غرب و روز سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات جنوب کرمان و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.
فردا یکشنبه در اردبیل و سواحل دریای خزر و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است. برای سایر مناطق کشور از امروز شنبه تا پایان هفته روند تدریجی دما روی می‌دهد.
امدادرسانی  به بیش از یکهزار نفر در سیلاب‌
مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلااحمر از امدادرسانی به یکهزار 232 نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در 14 استان کشور در سه روز گذشته خبر داد.
وی با اشاره به اینکه طی 3 روز گذشته ۱۱ شهر، ۳۱ روستا و ۳ منطقه عشایرنشین متأثر از سیل و آبگرفتگی بوده‌اند، افزود:  بر اثر این بارندگی ها ۴۵۰ نفر  مجبور به ترک منازل خود و اسکان اضطراری در اردوگاه‌های هلال احمر شدند.
مرادی پور همچنین از انتقال ۳۰ نفر در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان به نقاط امن خبر داد و گفت: ۵۹۸ امدادگر هلال احمر در قالب ۱۳۹ تیم امدادی عملیات‌های متعددی را انجام داده‌اند که از جمله آن تخلیه آب از ۸۷ واحد مسکونی بوده‌است. در این مدت  ۳ نفر از هموطنان در استان‌های ایلام، قزوین و آذربایجان غربی در اثر حوادث جوی جان خود را از دست دادند.
 وی درباره توزیع اقلام امدادی در بین حادثه دیدگان گفت: تاکنون ۸۲ دستگاه چادر اسکان، ۳۹۴ تخته پتو، ۱۰۶ تخته موکت، ۵۰ شعله چراغ والور و ۳۳ بسته غذایی توزیع شده‌است.
جستجو
آرشیو تاریخی