ایالت‌های دارای بیشترین خشونت با اسلحه در یک خصوصیت مشترک هستند

ë Zachary B. Wolf
تحلیلگر سیاسی
 

می‌توان درباره نیاز به افزایش یا کاهش تعداد نگهبانان مسلح در مدارس امریکا، استفاده از تمرین‌های آموزشی تیراندازی فعال و منطقی بودن این ایده که معلمان هم باید اسلحه به همراه داشته باشند بحث کرد.
اما یک مورد وجود دارد که در داده‌های موجود درباره خشونت با اسلحه مسلم است و این داده‌ها، داده‌هایی محدود هستند زیرا تا همین چند مدت پیش دولت مرکزی بطور موثر از جمع‌آوری این داده‌ها منع شد. حقیقت بی‌چون‌وچرا این است که هرچه تعداد اسلحه بیشتر باشد، تعداد مرگ‌هایی که با اسلحه به‌وقوع می‌پیوندد نیز بیشتر می‌شود.
با وجود اینکه فرماندار تگزاس، گرِگ آبوت، تلاش می‌کرد تا مرگ‌های ناشی از تیراندازی در دبستان واقع در ایالتش طی این هفته را با مقایسه آنها با خشونت با اسلحه در شیکاگو توجیه کند، این حقیقت تغییری نمی‌کند.
روز چهارشنبه آبوت گفت: «دوست ندارم این را بگویم اما تعداد افرادی که در تعطیلات آخر هر هفته در شیکاگو تیر می‌خورند بیشتر از مدارس تگزاس است» و استدلالش این بود که قوانین سختگیرانه‌تر برای محدود کردن اسلحه راهکاری برای این مشکل نیست.حقیقتاً آمار مرگ‌ومیر با اسلحه در شیکاگو طی هر سال ترسناک است. سی‌اِن‌اِن این مسأله را پوشش داده است.اما طبق داده‌های به‌دست‌آمده از مراکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده تعداد کشته‌شدگان با اسلحه در تگزاس با اختلاف از هر ایالت دیگری بیشتر است.تگزاس در سال 2020، که آخرین سالی است که مراکز کنترل و پیشگیری از امراض CDC داده‌ای در این ارتباط منتشر کرده است، تعداد 4 هزار و 164 مورد مرگ بر اثر شلیک اسلحه به ثبت رساند. این تعداد برابر است با نرخ 14.2 مرگ از هر 100 هزار نفر اهل تگزاس. مقایسه کنید با 3 هزار و 449 فوتی برابر با نرخ مرگ با اسلحه 8.5 در کالیفرنیا. اما تگزاس بالاترین نرخ مرگ با اسلحه را ندارد. فاصله‌ زیادی تا چنین چیزی دارند.

فهرست بالاترین ایالت‌ها از نظر نرخ مرگ با اسلحه به قرار زیر است:
می‌سی‌سی‌پی     28.6.
لوئیزیانا      26.3.
وایومینگ      25.9.
میزوری      23.9.
آلاباما      23.6.
آلاسکا     23.5.
 به اینجا که می‌رسیم، فقدان داده‌های فدرالی مناسب ما را به دردسر می‌اندازد. پیدا کردن نرخ دقیقی از مالکیت اسلحه کار دشواری است. رَند کورپوریشن که یک سازمان پژوهشی غیرانتفاعی محسوب می‌شود داده‌هایی را در ارتباط با متوسط مالکیت اسلحه در هر ایالات بین سال‌های 2007 و 2016 بررسی و منتشر کرده است.

همه آن ایالت‌هایی که بیشترین نرخ مرگ با اسلحه را داشتند از جمله ایالت‌هایی هستند که بیشترین نرخ مالکیت اسلحه را نیز دارند.
می سی سی پی     50%
از بزرگسالان یک اسلحه در خانوار خود دارند.
لوئیزیانا      48%.
وایومینگ      59%.
میزوری     48%.
آلاباما      50%.
آلاسکا     59%.
 هر جایی که تعداد اسلحه کمتر باشد، تعداد مرگ با اسلحه نیز کمتر است. ایالت‌هایی که کمترین نرخ مرگ با اسلحه را در سال 2020 براساس CDC داشتند (به‌علاوه درصد خانه‌هایی که بین سال‌های 2007 و 2016 یک اسلحه داشتند براساس RAND) به قرار زیر است: 
هاوایی     3.4
(8% از بزرگسالان یک اسلحه در خانوار خود دارند.)
ماساچوست     3.7 (10%).
نیوجرسی     5 (8%).
رود آیلند      5.1 (11%).
نیویورک      5.3 (14%).
 گروه ذی‌نفوذ Everytown for Gun Safety که از قوانین سختگیرانه‌تر برای اسلحه حمایت می‌کند داده‌های CDC از  مرگ با اسلحه   از هر 100 هزار ساکن شهر را در نظر می‌گیرد و در کنار قوانین مربوط به اسلحه هر ایالات بررسی می‌کند. ایالت‌هایی که نرخ خشونت با اسلحه کمتری دارند بیشتر در میان ایالت‌هایی دیده می‌شوند که سختگیرانه‌ترین قوانین مربوط به اسلحه را دارند. برعکس، به استثنا لوئیزیانا، ایالت‌هایی که بیشترین نرخ مرگ با اسلحه و بیشترین نرخ مالکیت اسلحه را دارند در میان ایالت‌هایی دیده می‌شوند که به نقل از Everytown آسان‌گیرترین قوانین مربوط به اسلحه را دارند.
 
خودکشی بیشترین سهم مرگ با اسلحه
پرواضح است که تیراندازی‌های جمعی هر جایی ممکن است رخ دهد، همان طور که در همین ماه شاهد بروز آن در بوفالوی نیویورک و این هفته در تگزاس بودیم.
اما بیشتر مرگ‌های با اسلحه به دلیل تیراندازی جمعی نبوده‌اند. بیشترین مرگ‌های با اسلحه خودکشی هستند. طبق تحلیل مرکز تحقیقات پیو روی داده‌های CDC، در سال 2020، 54 درصد از مرگ‌های با اسلحه در ایالات متحده خودکشی بودند که به مراتب کمتر احتمال می‌رود توجه مستمر عموم را به خود جلب کنند.
سی‌اِن‌اِن در سال 2019 درباره افزایش نرخ خودکشی مطلبی نوشت و در تحقیقی منتشر در ژورنال JAMA Network Open به نرخ بالاتر خودکشی در مناطق روستایی - و در شهرها در صورت وجود مغازه فروش اسلحه در محله - پی بردند.
نرخ خشونت با اسلحه در شهرها اغلب بیشتر از ایالت‌ها است
حقیقتاً نرخ قتل در شیکاگو به شکل هولناکی بالا است. نرخ قتل در شهرهای دیگر بیشتر و اغلب در مکان‌هایی است که قوانین مربوط به اسلحه سست‌تر هستند، مثل جکسون در می سی سی پی. این گزارش سی‌اِن‌اِن درباره قتل‌های رخ ‌داده در جکسون را بخوانید. قلب آدم را به درد می‌آورد.
طبق تحلیل Everytown از داده‌های اِف‌بی‌آی، شهرهایی که بیشترین نرخ قتل عمد با اسلحه را در سال 2020 داشتند همگی در ایالت‌هایی بودند که قوانین سستی در ارتباط با اسلحه 
داشتند:
 
جکسون در می سی سی پی     69 
قتل عمد با اسلحه از هر 100 هزار نفر.
گری در ایندیانا     64.
سنت لوئیس      50.
نیواورلئان     48.
ممفیس در تنسی     47.
 بالتیمور، شهری که قوانین نسبتاً سختگیرانه‌ای در ارتباط با اسلحه دارد، در رده بعدی قرار داشت.
 
رشد نرخ قتل
همه‌گیری کووید 19 باعث افزایش خشونت با اسلحه شده و در یکی از تحلیل‌های سی‌اِن‌اِن در ماه ژانویه به این نکته پی بردند که 10 شهر از پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور پارسال رکوردهای جدیدی برای قتل عمد اکثراً با اسلحه ثبت کردند. این شهرها به قرار زیر بودند: فیلادلفیا؛ آستین در تگزاس؛ کلمبوس در اوهایو؛ ایندیاناپلیس؛ پورتلند در اورگن؛ ممفیس در تنسی؛ لوییویل در کنتاکی؛ میلواکی؛ البوکِرکی در نیومکزیکو و توسان در آریزونا.
محققینی از مؤسسه بروکینگز در گزارشی که ماه پیش منتشر شد، دریافتند که در شهرهای بزرگی که بیشترین ضربه را از خشونت با اسلحه خورده‌اند، مناطقی وجود دارد که در مقایسه با مناطق مورد هجوم نسبتاً دست‌نخورده هستند.
به نقل از آنها، قتل عمد با اسلحه در شیکاگو در سال 2019 و 2020  در محله‌هایی متمرکز بود که از مرکز شهر فاصله زیادی داشتند «که مدت‌هاست از کاهش سرمایه‌گذاری شدیدی به دلیل گریز سفیدپوستان رنج می‌برند و حالا به مراکز فقر متمرکز و ساکنین اکثراً سیاهپوست تبدیل شده‌اند.»
به عبارت دیگر، چندین نسل بی‌توجهی و تفرقه به نرخ رو به رشد قتل در شهرها دامن زده است. همه این مرگ‌ها - خودکشی در مناطق روستایی، خودکشی در مناطق شهری و تیراندازی جمعی در همه جا -در یک چیز اشتراک دارند: اسلحه.

جستجو
آرشیو تاریخی