فروش رمان در نمایشگاه قرآن؛ آسیب یا عامل جذب؟

چند سالی است که امکان فروش کتاب‌های مرتبط با مسائل دینی، در نمایشگاه قرآن ممکن شده است؛ این روند موجب جذب تعداد مخاطب بیشتری به بخش نشر مکتوب می‌شود، اما هنوز برخی از ناشران، مخالف فروش کتاب داستان و رمان در نمایشگاه قرآن هستند.
به گزارش ایرنا، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم چینشی مناسب‌تر نسبت به دوره‌های پیشین دارد. بخش نشر و دیجیتال در رواق شرقی جانمایی شده‌ است، رواق غربی ارائه دهنده محصولات عفاف و حجاب است و در سالن شبستان بخش اصلی نمایشگاه و نمازخانه جانمایی شده‌ است. در بخش نشر مکتوب و دیجیتالی دینی ۱۰۷ ناشر در بیش از ۷۰ غرفه قرار گرفته‌اند.
حجت‌الاسلام محمدحسین اسلامی‌فر، مدیر غرفه نشر «معارف» و نشر «مشعر»، از حاضران نمایشگاه قرآن امسال است. اسلامی‌فر که کتاب‌های رمان و داستان‌های کوتاه آیینی را با تخفیف ۱۰ درصد در این غرفه‌ها می‌فروشد، در‌باره فروش کتاب‌های رمان در نمایشگاه قرآن اظهار کرد: «پیش از این امکان فروش کتاب‌هایی که مرجع دینی نداشتند در نمایشگاه قرآن میسر نبود. اما ناشران در سال‌های اخیر می‌توانند کتاب‌های مرتبط را در این نمایشگاه بفروشند. این روش مناسب‌تر است، زیرا شاید جوان‌ها راحت‌تر به سمت رمان بروند.» اما مدیر نشر «نسیم حیات» در غرفه‌اش فقط قرآن و سایر کتاب‌های مرجع را می‌فروشد، او تأکید دارد که نباید سایر کتاب‌ها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن به فروش برسند.رضا کریمی با تأکید بر اینکه فروش کتاب‌های علوم قرآنی در این نمایشگاه ایرادی ندارد، افزود: «در نمایشگاه بین‌المللی قرآن فقط باید کتاب‌های مرجع و علوم قرآنی مرتبط به فروش برسد، رمان و داستان در این نمایشگاه هیچ جایگاهی ندارد و به نوعی به قداست نمایشگاه لطمه می‌زند.»
سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» از 12 لغایت 26 فروردین‌ماه 1402 (مصادف با 10 تا 24 ماه مبارک رمضان) از ساعت ۱۷ تا ۲۴ (شب‌های احیا تا 21) در بخش های مختلف در مصلای امام خمینی (ره) پذیرای عموم علاقه‌مندان است.
جستجو
آرشیو تاریخی