تهیه‌کننده فیلم مطرح کرد

توافق ۷ میلیاردی فارابی و تلویزیون بر سر«شماره ۱۰»

ابراهیم اصغری تهیه‌کننده «شماره ۱۰» با اشاره به قاچاق این فیلم بعد از پخش تلویزیونی در فضای مجازی، تأکید کرد مخاطبان این جنس فیلم‌ها در انتظار اکران عمومی برای تماشای نسخه قانونی می‌مانند.
ابراهیم اصغری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد که پیش از اکران عمومی در ایام نوروز امسال در دو نوبت از تلویزیون پخش شد در گفت وگو با مهر، درباره برنامه‌ریزی برای اکران عمومی این فیلم گفت: امیدواریم در اولین فرصت که احتمالاً اردیبهشت و یا خردادماه امسال باشد فیلم را روانه پرده سینماها کنیم. در تلاش هستیم شرایط را برای مخاطبان حرفه‌ای که علاقه‌مند هستند اینگونه فیلم‌ها را با کیفیت و بر پرده بزرگ تماشا کنند، فراهم کنیم.
اصغری درباره موضع کارگردان فیلم درباره پخش تلویزیونی آن هم گفت: طبیعتاً عوامل همه فیلم‌ها و به خصوص کارگردان‌ها اولویتشان این است که فیلمشان روی پرده سینما دیده شود و این خواسته کاملاً بحقی هم محسوب می‌شود. در این مورد اما اصرار مدیران سازمان صداوسیما این بود که فیلم قبل از اکران عمومی از تلویزیون پخش شود. بهترین شیوه این است که فیلم‌ها بلافاصله بعد از اکران عمومی از تلویزیون پخش شوند. اگر هم قرار است بودجه حمایتی خاصی برای خرید امتیاز پخش فیلم‌ها در نظر بگیرند، این بودجه را همان زمان به فیلم‌ها اختصاص دهند.
تهیه‌کننده «شماره ۱۰» ادامه داد: به نظر پخش تلویزیونی فیلم‌ها پیش از اکران عمومی حتی به نفع تلویزیون نیست چرا که مخاطب تلویزیون هنوز تحت تأثیر فضای تبلیغاتی حین اکران عمومی فیلم قرار نگرفته و کنجکاوی لازم و اشتیاق برای دیدن فیلم را پیدا نکرده است. اگر فیلم‌ها اکران شوند و بتوانند در بازه اکران جریان‌سازی و خبرسازی داشته باشند، بعد از آن پخش تلویزیونی آنها هم با توجه و استقبال بیشتر مخاطب مواجه می‌شود. مخاطبی که شرایطش را نداشته فیلمی را در اکران عمومی ببیند هم این فرصت را به دست می‌آورد تا از تلویزیون به تماشای فیلم بنشیند.
اصغری درباره توافق مالی برای پخش تلویزیونی «شماره ۱۰» هم گفت: تا جایی که من اطلاع دارم چیزی در حدود ۶ تا ۷ میلیارد تومان برای حق پخش «شماره ۱۰» از سوی تلویزیون پرداخت شده است. این مبلغی است که باید برای حمایت از سینمایی دفاع مقدس از سوی تلویزیون پرداخت شود اما ای کاش صاحبان آثار را ملزم نکنند که فیلم قبل از اکران عمومی از تلویزیون پخش شود. بالاخره بنیاد سینمایی فارابی هم ترجیح می‌دهد فیلم‌هایش ابتدا اکران عمومی شود و بعد به شبکه نمایش خانگی راه پیدا کند اما وقتی با اصرار و پیگیری مدیران تلویزیون مواجه می‌شود به‌عنوان یک نهاد حاکمیتی خودش را ملزم می‌بیند که این تعامل را با صداوسیما داشته باشد. به نظرم این مدیران تلویزیون هستند که می‌توانند این روند را اصلاح کنند که هم به نفع سینمای دفاع مقدس است، هم به نفع تلویزیون و هم به نفع مخاطب است.
جستجو
آرشیو تاریخی