از اموالت محافظت کن

 

پیش از سفر توجه به برخی نکات ایمنی برای پیشگیری از سرقت و حفاظت از اموال شخصی امری ضروری است.
اگر همه ما بدانیم که کوچک‌ترین غفلت می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد بی‌تردید تلاش بیشتری خواهیم کرد. به‌عنوان مثال اگر از اعتماد بی‌جا به افراد خودداری کنیم و رازهای زندگی‌مان را برای افراد دیگر ولو همسایه و فامیل بازگو نکنیم یا هنگام خروج از خانه حتی برای چند دقیقه از قفل کردن درها و بستن پنجره‌ها مطمئن شویم کمتر شاهد سرقت اموالمان خواهیم بود.
سردار عباس مسعودی، معاون اجرایی پلیس پیشگیری فراجا چندی قبل با بیان اینکه شهروندان می‌توانند براحتی و با رعایت چند نکته امنیتی تا حد زیادی از وقوع برخی سرقت‌ها پیشگیری کنند، گفت: بهتر است شهروندان اموال گرانبها مانند طلا، ارز، جواهرات و... را در منازل نگهداری نکرده و آن را به صندوق‌های امانات تحویل دهند. در غیر این صورت نیز در هنگام ترک منزل آن را به افراد مورد اعتماد خود بسپارند.
شهروندان نباید کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار دهند. همچنین لازم است که از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس پرهیز کنند.
اگر قصد سفر بدون خودروی شخصی دارید، خودروی خود را حتماً در پارکینگ پارک کرده و از پارک کردن آن در حاشیه خیابان خودداری کنید.
هنگام ترک منزل علاوه بر قفل کردن درها، لازم است که شهروندان در بالکن‌ها را نیز قفل کنند و حتماً در محافظ منزل را نیز ببندند و یکی از چراغ‌ها را نیز روشن بگذارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی