نگاهی به بازی‌های روز شنبه لیگ جزیره

هالند آمد، منچسرسیتی ترسناک می‌شود؟

امیررضا همایون
خبر‌نگار


فوتبال اروپا به مانند سنوات گذشته هفته جدید را با برگزاری بازی‌های فوق‌العاده جذابی آغاز می‌کند.
منچسترسیتی-ساوتهمپتون در حساس‌ترین حالت ممکن
یکی از بازی‌های جذاب و حساس امروز لیگ برتر فوتبال انگلستان به بازی ساوتهمپتون و منچسترسیتی اختصاص دارد. این بازی برای فوتبال‌دوستان در سراسر جهان از دو جهت حائز اهمیت است. اول اینکه ارلینگ هالند غول نروژی که در تمرینات تیم ملی کشورش مصدوم شده بود و به همین خاطر چند بازی اخیر سیتی را از دست داده بود، با بهبود مصدومیتش و کسب اجازه از کادر پزشکی آبی‌های شهر منچستر به تمرینات گروهی شاگردان پپ گواردیولا اضافه شد و به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد باید در بازی روز شنبه سیتی شاهد اولین بازی‌اش برای آبی‌های شهر منچستر پس از اتمام فیفا دی فروردین ماه باشیم. 
اتفاقی که اگر رخ بدهد باید منتظر باشیم و ببینیم آیا او می‌تواند در اولین مسابقه‌اش برای سیتی پس از پایان مصدومیتش  به روندی که پیش از مصدومیت در آن قرار داشت، بازگردد یا اینکه اتفاقات دیگری رخ می‌دهد و فوق ستاره جوان سیتیزن‌ها بار دیگر به دوران پرنوسان خودش در این تیم باز می‌گردد. دوم اینکه کسب پیروزی در این مسابقه باتوجه به اختلاف امتیاز سیتی و آرسنال در صدر جدول رتبه‌بندی لیگ برتر فوتبال انگلستان از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا به نظر می‌رسد اگر شاگردان پپ موفق نشوند روز شنبه ساوتهمپتون را شکست بدهند و از سوی دیگر آرسنال موفق به پیروزی مقابل لیورپول شود پرونده جام قهرمانی این فصل لیگ جزیره تا حدود زیادی بسته خواهد شد.
 
منچستریونایتد-اورتون؛ پیروز شو و منتظر لغزش باش
یکی دیگر از بازی‌های مهم روز اول هفته سی‌ام فوتبال باشگاهی در انگلستان به بازی منچستریونایتد و اورتون اختصاص دارد. مسابقه‌ای که پیروزی منچستریونایتد در آن و عدم کسب نتیجه نیوکاسل در بازی مقابل برنتفورد می‌تواند شیاطین سرخ را بار دیگر به جمع سه تیم برتر لیگ برتر انگلستان باز گرداند. البته باید گفت کار یونایتد برای پیروزی مقابل اورتون بسیار سخت است، زیرا تیم دوم بندر مرسی ساید در حال حاضر در رتبه شانزدهم قرار دارد و دنبال افزایش فاصله با منطقه سقوط است. به همین خاطر کار شاگردان تن هاخ برای بازگشت به جمع سه تیم برتر مسابقات بسیار سخت است.

جستجو
آرشیو تاریخی