نگاهی به شرایط بایرن‌مونیخ با توماس توخل

سرابی به نام کسب سه‌گانه فوتبال اروپا

امیررضا همایون
خبر‌نگار


یکی از مهم‌ترین اتفاقات فوتبال باشگاهی جهان در زمان برگزاری بازی‌های ملی به برکناری یولیان ناگلزمان سرمربی جوان باواریایی‌ها و جانشینی توماس توخل سرمربی کهنه‌کار آلمانی به جای او اختصاص داشت.
آغاز کار توماس توخل در بایرن با بازی‌های سخت این تیم از جمله مصاف با دورتموند، منچسترسیتی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و همچنین فرایبورگ در جام حذفی مصادف شده بود، برنامه‌ای که از همان ابتدا قابل پیش‌بینی بود که امکان دارد برای توخل با خوشی به پایان نرسد. هیچ‌کس اما تصور این موضوع که روزهای مطلوب بایرن با توخل در دومین آزمون سختش به پایان برسد و این تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی آلمان مقابل تیمی مانند فرایبورگ که جزو تیم‌های متوسط فوتبال آلمان به حساب می‌آید شکست بخورد و از ادامه جام حذفی کنار برود. البته باید گفت کسب نتیجه در بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان اروپا برای سران بایرن مونیخ از اهمیت بیشتری برخوردار است و شاید توخل به همین خاطر با تمام قدرت به مصاف فرایبورگ در جام حذفی نرفته است.
سومین حذف متوالی از 
جام حذفی
شکست مقابل فرایبورگ در بازی سه‌شنبه شب هفته جاری باعث شد یک روند نامطلوب برای بایرن مونیخ ادامه پیدا کند، روند نامطلوبی به نام حذف از جام حذفی و باواریایی‌ها با شکست مقابل فرایبورگ برای سومین سال متوالی جام حذفی آلمان را بدون کسب جام قهرمانی ترک کرده‌اند تا با تمرکز کامل به سراغ بازی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی و ادامه بوندس‌لیگا بروند.
کار سخت مقابل سیتی
با آمدن توماس توخل روی نیمکت بایرن مونیخ هواداران این تیم در سراسر جهان به پیروزی مقابل شاگردان پپ گواردیولا و رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا امیدوار شدند اما حالا و پس از گذشت دو بازی از حضور توخل روی نیمکت این تیم امید هواداران برای پیروزی مقابل سیتی به کمترین حد ممکن رسیده است، زیرا شاگردان گواردیولا این روزها حتی در نبود ارلینگ هالند نروژی هم عملکرد خوبی از خودشان به نمایش می‌گذارند و از این سو بایرن هم نوسانات زیادی را تجربه کرده است. البته که باید گفت همچنان کمتر از یک هفته تا مصاف این دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا باقی مانده است و امکان رخ دادن هر اتفاقی در طول این مدت وجود دارد اما چیزی که مشخص است بایرن با شکست مقابل فرایبورگ شانس کسب سه‌گانه فوتبال اروپا در فصل جاری را از دست داد و امکان دارد حتی فرصت دوگانه بوندس‌لیگا- لیگ قهرمانان در فصل جاری را هم از دست بدهد و مانند گذشته تنها به جام قهرمانی بوندس‌لیگا اکتفا کند.

جستجو
آرشیو تاریخی