کنسرت‌های پرفروش موسیقی در نوروز ۱۴۰۲و حضور پررنگ مخاطبان نوجوان

بررسی سامانه‌های فروش بلیت کنسرت نشان می‌دهد که از ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ماه جاری، کنسرت خوانندگان پاپ مجید رضوی، علی یاسینی، معین زندی و رضا صادقی در مقایسه با سایر کنسرت‌ها، جزو پرفروش‌ترین‌ها در نوروز ۱۴۰۲ بودند و بیشترین آمار فروش بلیت را در تهران و شهرستان‌ها به خود اختصاص دادند.

البته به صورت تقریبی اغلب خوانندگان فعال در گونه موسیقی پاپ همچون احسان خواجه امیری، بهنام بانی، علیرضا طلیسچی، بابک جهانبخش، آرون افشار، گرشا رضایی، مصطفی راغب، حمید هیراد، محمد علیزاده، مهدی جهانی، گروه‌های ماکان و ایوان، در نوروز به روی صحنه رفتند. حتی اجرای برخی از آنها هم بخاطر استقبال مخاطبان تمدید شد.
اما با وجود تعداد زیاد کنسرت ها، کیفیت برگزاری این کنسرت‌ها و اشعار آنها همچنان مورد انتقاد برخی از کارشناسان بود و واکنش‌هایی را در فضای مجازی در پی داشت. البته حضور تعداد قابل توجهی از مخاطبان نوجوان هم در این کنسرت‌ها قابل تأمل است.
به گزارش ایرنا، نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان همزمان شد و به دلیل این همزمانی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌های موسیقایی و هنری همانند سال‌های گذشته فقط تا نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) و در زمان فراغت از روزه‌داری برگزار خواهد شد.
بر همین اساس دفتر موسیقی و سرود وزارت فرهنگ با توجه به تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان با صدور دستورالعمل‌های ویژه‌ای، برنامه‌‌ریزان  را مؤظف کرده تا با رعایت کامل موازین شرعی و قانونی به اجرای برنامه‌های موسیقایی بپردازند و در صورت تخطی از قوانین، طبق مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.
بر این اساس، تاکنون کنسرت‌های موسیقی متعددی پس از ساعت افطار علاوه بر پایتخت در سایر شهرهای کشور از جمله رشت، بندرعباس، اصفهان، گرگان، رامسر، محمودآباد، لاهیجان، کرج، کرمان، قزوین، زنجان، اردبیل، ساری، چابهار، جزیره‌های کیش و قشم برگزار شده است.
از میان این کنسرت‌ها، بازهم کنسرت‌های موسیقی در گونه پاپ پیشتاز بودند و فقط ۲ کنسرت در سایر گونه‌ها شامل کنسرت ناصر وحدتی در گونه موسیقی نواحی، هشتم فروردین در رشت و کنسرت پرواز همای و گروه مستان در گونه موسیقی سنتی، دوم فروردین در بندرعباس و سوم فروردین در جزیره قشم برگزار شد.
برگزاری نخستین کنسرت ویژه ماه مبارک رمضان
برای نخستین بار در ماه مبارک رمضان، کنسرت احسان یاسین، خواننده برگزیده فصل سوم مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» با همراهی ارکستر ایستگاه، ۱۶ و ۱۷ فروردین ماه جاری در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.
در ادامه برخی از خوانندگان پاپ تا ۱۸ فروردین به روی صحنه می‌روند. کنسرت‌های تهران
رضا بهرام، ۱۶ فروردین سانس‌های ۱۹:۱۵ و ۲۲:۱۵ در مرکز همایش‌های برج میلاد، قیمت بلیت: ۱۱۰ تا ۶۹۵ هزار تومان.
 اشوان، ‌۱۶ فروردین سانس‌های ۱۹:۱۵ و ۲۲ در سالن رویال  هتل اسپیناس پالاس، قیمت بلیت: ۱۹۰ تا ۶۹۵ هزار تومان.
 آرمین زارعی، ۱۶ و ۱۷ فروردین سانس‌های ۱۹:۱۵ و ۲۲:۳۰ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، قیمت بلیت: ۲۴۹ تا ۶۹۹ هزار تومان.
 اجرای موسیقی «آنسامبل اِنسو» با حضور هومن ثنایی و سامان ثقفیان (گیتار الکتریک)، محمد طباخیان (پرکاشن)، فرید فرزیان پور(درامز)، کیارش رادمهر(گیتاربیس) ۱۶ و ۱۷ فروردین ساعت: ۲۰:۳۰ در عمارت روبه رو  (Live.rooberoomansio.com)
 احسان یاسین، با همراهی ارکستر ایستگاه (ویژه ماه مبارک رمضان) ۱۶ و ۱۷ فروردین سانس ۲۲، قیمت بلیت: ۱۸۰ تا ۳۵۰ هزار تومان.
 گروه ایهام، ۱۷ فروردین سانس‌های ۱۹:۱۵ و ۲۲:۱۵ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، قیمت بلیت: ۱۱۰ تا ۶۹۵ هزار تومان.
 معین زندی، ۱۷ فروردین سانس‌های ۱۹:۱۵ و ۲۲ در سالن رویال هتل اسپیناس پالاس.
 علی زندوکیلی، ۱۷ فروردین سانس ۲۲ در تالار وزارت کشور، قیمت بلیت: ۱۲۰ تا ۵۹۰ هزار تومان.
 بابک جهانبخش، ۱۸ فروردین سانس ۲۲:۱۵ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، قیمت بلیت: ۱۱۰ تا ۶۹۵ هزار تومان.
 ناصر زینعلی، ۱۸ فروردین سانس‌های ۱۹:۱۵ و ۲۲ در هتل اسپیناس پالاس تهران، قیمت بلیت: ۱۰۰ تا ۶۹۵ هزار تومان.
 امید حاجیلی، ۱۸ فروردین سانس‌های ۱۹:۱۵ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، قیمت بلیت: ۲۲۰ تا ۶۹۵ هزار تومان.
 
جستجو
آرشیو تاریخی