از ال‌کلاسیکوی حساس تا جدال حیثیتی دورتموند و لایپزیگ در آلمان

امیررضا همایون
خبر‌نگار


طبق برنامه از پیش تعیین شده، فوتبال در اروپا به مانند شب گذشته‌اش با برگزاری مراحل پایانی جام‌های حذفی در کشورهای مختلف پیگیری می‌شود. شبی که برگزاری بازی برگشت بارسلونا و رئال مادرید در چهارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال اسپانیا موسوم به کوپا دل ری آن را برای هواداران فوتبال در جهان جذاب و حساس کرده است. البته ال‌کلاسیکو حذفی تنها مسابقه جذاب امشب نیست، بلکه برگزاری مصاف لایپزیگ و دورتموند هم در قالب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی آلمان هم دیگر بازی جذاب فوتبال اروپا است.
 
کار نیمه کاره تمام می‌شود؟
پیش از تعطیلات مسابقات باشگاهی به علت برگزاری بازی‌های ملی، دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در دور رفت مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید به مصاف یکدیگر رفتند، مسابقه‌ای که با یک نمایش جذاب از سوی شاگردان ژاوی هرناندز همراه بود و کاتالان‌ها موفق شدند کهکشانی‌ها را با نتیجه 1 بر صفر در خانه شکست بدهند تا نیمی از راه صعود به بازی نهایی کوپا دل ری امسال را پشت سرگذاشته باشند اما بارسلونا در هفته بیست و هفتم لالیگا موفق شد با حساب 4 بر صفر مقابل لچه به پیروزی برسد و فاصله خودش با رئال مادرید را افزایش بدهد و با این نتیجه کار شاگردان آنچلوتی برای رسیدن به عنوان قهرمانی لالیگا بسیار سخت شد به همین خاطر کهکشانی‌ها امشب با تمام توان به مصاف بارسلونا می‌روند تا با صعود به بازی نهایی کوپا دل ری شانس به دست آوردن یک جام داخلی فوتبال اسپانیا در فصل جاری را برای خودشان نگه دارند. موضوعی که البته رسیدن به آن بسیار سخت است، زیرا بازی امشب در خانه بارسلونا برگزار می‌شود و رئال در بازی رفت هم مقابل شاگردان ژاوی هرناندز شکست خورده بود اما رئال در بازی‌های بزرگ غیر قابل پیش بینی می‌شود و برهمین اساس امکان رخ دادن هر اتفاقی در بازی امشب وجود دارد.
 
لایپزیگ را ببر، بایرن را فراموش کن!
جام حذفی فوتبال آلمان امشب هم به مانند شب گذشته در مرحله یک چهارم نهایی پیگیری می‌شود و در مهم‌ترین بازی دو تیم لایپزیگ و دورتموند به مصاف یکدیگر می‌روند. این بازی از آنجا برای زنبورها حائز اهمیت است که پیروزی در آن رویس و یارانش را به مرحله نیمه نهایی می‌رساند تا آنها شکست اول هفته مقابل بایرن مونیخ را فراموش کنند و اینکه همچنان شانس کسب یک جام را هم برای خودشان نگه دارند، اتفاقی که البته با توجه به قدرت لایپزیگ باید دید رخ می‌دهد یا اینکه زنبورها فرصت کسب جام حذفی را هم با شکست مقابل لایپزیگ از دست می‌دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی