وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

باید در برخی محدودیت‌های ایجادشده برای پلتفرم‌ها بازنگری شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره رفع فیلتر برخی پلتفرم‌ها مانند گوگل پلی و پلتفرم‌های مشابه آن گفت: در شرایط عادی، مرجع تصمیم‌گیری فیلتر یا رفع فیلتر، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است که دبیرخانه آن در دادستانی کل کشور واقع شده و دارای۱۳عضو است. در این ترکیب، وزارت ارتباطات یک رأی و دولت هم 6عضو دارد.
به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور افزود: معتقدیم باید در برخی از محدودیت‌هایی که سال‌های گذشته ایجاد شد، بازنگری‌هایی انجام شود و آقای رئیس جمهور هم در یکی از بندهای حکمی که برای محمدامین آقامیری، دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی صادر کردند، به بازنگری در سیاست و مصادیق فیلترینگ اشاره داشتند که طبیعتاً باید با تعامل در این کارگروه انجام شود.
وی با بیان اینکه پیشنهادهایی را به کارگروه مذکور اعلام کردیم که در حال بررسی است، گفت: بخش‌هایی اعمال شده و بخش‌هایی مانند گوگل پلی و کلاب هاوس در حال بررسی و نیازمند اجماع و موافقت تمام اعضاست. تلاش می‌کنیم تا سکوها، سایت‌ها و پلتفرم‌های مورد نیاز را که نمونه مشابه ندارند و می‌‌توان با ملاحظاتی، با آنها کنار آمد برای مردم باز کنیم اما مرجع تصمیم‌گیری، وزارت ارتباطات نیست.
وی یادآورشد: در شرایط فوق‌العاده امنیتی، مراجع امنیتی تصمیم‌گیر هستند ومحدودیت‌های اخیر هم با تصمیمات آنها اعمال شد و شروطی برای ادامه فعالیت دو پلتفرم خارجی داشتند. از طریق نامه مرکز ملی فضای مجازی، به شرکت متا اعلام شد چنانچه قواعد کشور را بپذیرد اجازه فعالیت قانونی خواهد داشت. این موضوع مختص به دو پلتفرم خارجی نبوده و حتی درباره استارلینک هم اعلام شد که اگر قواعد لندینگ رایت ما را بپذیرند، اجازه فعالیت خواهند داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی