جدال بالانشینان داغ ماند توخل برای سیتی خط و نشان کشید

امیررضا همایون
خبر‌نگار


روز شنبه هفته جاری فوتبال در اروپا و جهان پس از سپری کردن تعطیلات فیفادی بار دیگر به مسابقات باشگاهی بازگشت و قاره سبز هم از این قاعده مستثنی نبود. 
مهم‌ترین بازی‌های روز شنبه فوتبال اروپا در انگلستان و آلمان برگزار شد، جایی که تیم‌های منچسترسیتی و لیورپول و همچنین بایرن‌مونیخ و دورتموند در حساس‌ترین شرایط ممکن به مصاف یکدیگر رفتند.
 هیچ تیمی پا پس نمی‌کشد
مهم‌ترین بازی روز اول هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال انگلستان در فصل جاری به میزبانی ورزشگاه اتحاد شهر منچستر برگزار شد، جایی که دو تیم منچسترسیتی و لیورپول به مانند گذشته در حساس‌ترین شرایط ممکن به مصاف یکدیگر رفتند. البته باید گفت این مسابقه برخلاف سال‌های گذشته برای لیورپول که در این فصل حال و روز خوبی ندارد، حساسیت زیادی نداشت اما برای سیتی که با آرسنال در کورس قهرمانی لیگ برتر قرار دارد حساس بود، خلاصه اینکه شاگردان پپ گواردیولا با وجود اینکه ارلینگ هالند و فیل فودن دو بازیکن کلیدی خودشان را در این مسابقه به علت مصدومیت در اختیار نداشتند با ارائه یک نمایش قاطع با نتیجه 4 بر 1 مقابل شاگردان آقای معمولی به پیروزی رسیدند و از آن سو هم آرسنال دیگر تیم حاضر در کورس کسب عنوان قهرمانی با نتیجه 4 بر 1 مقابل لیدز به پیروزی رسید تا جدال بالانشین‌های لیگ برتر در هفته آینده در داغ‌ترین حالت ممکن دنبال شود.
 
عصر توخل آغاز شد
دومین بازی مهم روز شنبه هفته جاری فوتبال اروپا هم به میزبانی ورزشگاه آلیانز آرنا شهر مونیخ برگزار شد، جایی که توماس توخل در اولین بازی خودش با باواریایی‌ها مقابل تیم سابقش یعنی دورتموند قرار گرفت. این مسابقه اما با ارائه یک نمایش فوق‌العاده از سوی شاگردان توماس توخل همراه بود، نمایشی که باعث شد بازی بزرگ فوتبال آلمان با نتیجه 4 بر 2 به سود بایرن‌مونیخ به پایان برسد و باواریایی‌ها پس از یک هفته دوری از صدر جدول بوندسلیگا بار دیگر آن را پس بگیرند. پیروزی در این مسابقه برای شاگردان توخل از یک جهت دیگر هم اهمیت داشت، زیرا آنها طبق قرعه از پیش تعیین‌شده باید در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف منچسترسیتی بروند و با ثبت این پیروزی مقابل زنبور‌ها خط و نشانی جدی برای شاگردان پپ گواردیولا کشیده‌اند. به عبارت دیگر با این پیروزی مقتدرانه عصر توماس توخل در بایرن‌مونیخ آغاز شد، عصری که شاید مانند دوران فلیک برای تیم‌های رقیب ترسناک باشد و بار دیگر برای این باشگاه سه‌گانه را به ارمغان بیاورد.

جستجو
آرشیو تاریخی