نگاهی به مهمترین بازی های روز یکشنبه سری A

از پیش درآمد لیگ قهرمانان تا صف آرایی شاگردان آقای خاص مقابل سمپدوریا

امیررضا همایون
خبر‌نگار

لیگ داخلی فوتبال ایتالیا موسوم به سری آ هم پس از بازی های ملی مانند انگلستان و آلمان در حساس ترین شرایط ممکن و بابازی های جذاب پیـگیری می شود. بازی های جذاب هفته بیست و هشتم سری آ ایتالیا برخلاف لیگ های دیگر در روز یکشنبه 13 فروردین برگزار می شود. در ادامه نگاهی به جدال های حساس سری آ می‌اندازیم.

با روحیه مضاعف به یک چهارم برو
طبق قرعه کشی کفدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) دوتیم ناپولی و آث میلان درمرحله یک چهارم نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان فوتبال اروپا و برای صعود به جمع چهارتیم برتر این مسابقات در روزهای پایانی اولین ماه بهار مقایل یکدیگر صف آرایی می کنند.طبق برنامه از پیش تعین شده سازمان لیگ قوتبال ایتالیا هم این دوتیم باید در هفته بیست و هشتم سری آ ایتالیا به مصاف یگدیگربروند،جدالی که از ساعت 22:15 دقیقه امشب به میزبانی ورزشگاه دیگوآرماندو مارادونا شهر ناپل برگزار می شود و به نوعی می توان گفت هرکدام از دوتیم که در این مسابقه به پیروزی‌برسند با روحیه مضاعف به بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهند رفت،پیروزی ای که باید دید درپایان سهم کدام تیم می شود و آیا ناپولی با شکست آث میلــــــــــــــــــــــان می تواند ضمن اینکه با روحیه بالاتر به مسابقه این دوتیم در لیگ قهرمانان اروپا می رسد فاصله خودش با کسب جام قهرمانی سری آ را هم کم‌کند و یک گام دیگر به سمت قهرمانی رویایی در فوتبال ایتالیا گام‌بردارد یااینکه شاگردان استفانو پیولی نقشه های اسپالتی و پسرانش را برای رسیدن به این مهم را نابود می کنند و این تیم پیروز بازی بزرگ هفته بیست و هشتم لقب می گیرد و با روحیه مضاعف به لیگ قهرمانان می رسد. به هرحال این رقابت غیر قابل پیش بینی و مهم ترین مصاف هفته بیست و هشتم لیگ فوتبال ایتالیا است.

 آپریل برای آقای خاص رویای آغاز می شود؟
تیم فوتبال آاس رم در این فصل با ژوزه مورینیو پرتغالی نوسان زیادی را تجربه‌کرده است،نوساناتی که ابتدای فصل بسیاری فکر می کردند با وجود ستارگانی که آقای خاص فوتبال جهان به خدمت گرفته است دیگر گریبان تیم اول پایتخت ایتالیا را نگیرد اما این اتفاق پس از مصدومیت پائولو دیبالا ستاره آرژانتینی درپائیز 2022 برای این تیم رخ داد و باوجود اینکه ستاره آرژانتینی مدت طولانی است که به ترکیب این تیم بازگشته است همچنان ادامه دارد. 
هواداران این تیم امیدوارند بازی تیمشان مقابل سمپدوریا در ابتدای ماه آپریل به تمام این ناکامی ها و نوسان ها پایان بدهد و آنها به کسب جام در هفته های آینده بخصوص جام قهرمانی لیگ اروپا که رم با مورینیو یک مدعی جدی برای فتح آن است، موفق بشوند. پیش از بازی مقابل سمپدوریا تیم تحت هدایت ژوزه مورینیو با کسب 47 امتیاز از بیست و هفت مسابقه در رتبه پنجم جدول رده بندی لیگ داخلی فوتبال ایتالیا موسوم به‌سری آ قرار دارد و پیروزی مقابل سمپدوریا و شکست آث میلان مقابل ناپولی و همچنین عدم کسب نتیجه تیم فوتبال اینتر مقابل فیورنتینا می تواند رتبه گرگ های فوتبال ایتالیا را تا مقام سوم بالا بیاورد و آنها را به منطقه کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان اروپا در فصل بعد برساند. 
البته باید گفت شکست اینتر و میلان مقابل حریفانشان باتوجه به عملکردی که از آنها در هفته های اخیر فوتبال ایتالیا سراغ داریم دور از دسترس نیست و باید گفت اگر بازیکنان آاس رم کمی در ضربات آخرشان دقت کنند و موفق بشنوند دروازه سمپدوریا را باز کنند و در نهایت به پیروزی برسند کار سختی برای صعود به جمع سه تیم برتر لیگ داخلی فوتبال ایتالیا  حداقل تاپایان هفته بیست و هشتم ندارند. 
نکته جالب ابنکه این مسابقه در ورزشگاه المپیکو شهر رم برگزار می شود و تیم تحت هدایت مورینیو در این مسابقه از حمایت طرفدرانشان هم برخوردار هستند،موضوعی که برای کسب پیروزی مقابل سمپدوریا کمک زیادی به آنها خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی