روز طبیعت در بیشتر نقاط باران نداریم

پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد امسال در روز طبیعت، آسمان بیشتر نقاط کشور صاف و آفتابی است و فقط مردم در استان خراسان رضوی بویژه در نیمه شرقی این استان باید منتظر بارش‌های رگباری باشند .
«صادق ضیاییان» مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با «ایران» تصریح کرد:  انتظار می‌رود در روز طبیعت اغلب نقاط کشور بجز خراسان رضوی جوی ثابت و آرام داشته باشند، البته در ارتفاعات استان‌های مازندارن، سمنان و تهران هم باید منتظر بارش‌های بهاری بویژه در ساعات بعدازظهر باشیم .
امروز در برخی نقاط هوا بارانی است، رانندگان احتیاط کنند
وی افزود:  در روز شنبه در ادامه فعالیت سامانه بارشی، استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندارن، گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی شاهد بارش شدید باران و در نقاط مرتفع و جاده‌های مواصلاتی بین استان‌های شمالی با دیگر استان‌های کشور شاهد بارش برف خواهیم بود .
وی با اشاره به اینکه برای این استان‌ها هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده است از مسافرانی که قصد بازگشت از این استانها را دارند خواست ضمن تجهیز خودرو خود حتما با احتیاط کامل رانندگی کنند.
در ارتفاعات استانهای تهران، البرز و زنجان هم در روز شنبه بارش‌های پراکنده‌ای صورت می‌گیرد .
وی با اشاره به روند کاهشی دما از روز جمعه گفت: کاهش دما تا روز یکشنبه ادامه دارد و بیشترین افت دما در استانهای شمال غرب و شمالی و شمال شرق رخ خواهد داد وانتظار می رود این استانها با کاهش 15 درجه ای دما روبرو شوند .
احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان تهران
شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان تهران برای امروز 12فروردین هشدار داد.  به گزارش ایرنا، در اطلاعیه شرکت آب منطقه ای تهران آمده است: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنـی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان های تهران و البرز، رعدوبرق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، بارش برف پیش بینی می‌شود احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی به ویژه گردنه‌ها کولاک برف وجود دارد. بنابراین از هموطنان به ویژه مسافران نوروزی که قصد اقامت در چادر و فضای باز دارند، تقاضا می‌شود به هشدارها و توصیه‌های ایمنی توجه کنند و مراقبت‌های لازم را به عمل آورند تا خسارت جانی و مالی متوجه این عزیزان نشود.
 
جستجو
آرشیو تاریخی