درباره شرایط توخل در بایرن و مصاف با دورتموند

مرد آلمانی در تـــــــــــــــــــــــــــونل وحشت

امیررضا همایون
خبر‌نگار
در هفته‌ای که تمام نگاه ها به بازی های ملی بود، روسای باشگاه بایرن مونیخ آلمان به علت آنچه نتیجه گیری سینوسی تیمشان با ناگلزمن عنوان شد، سرمربی جوان که طبق آمار نمایش خوبی با باواریایی ها داشت را کنار گذاشتند و توماس توخل که پس از اخراج از هدایت چلسی در سبتامبر گذشته بیکار بود را جایگزین او کردند. اخراج ناگلزمن البته بازیکنان این تیم که آن زمان در اردوی تیم های ملی حضور داشتند را هم شوکه کرد و این اقدام بایرن با واکنش منفی  بسیاری از آنها روبروشد، واکنش هایی که باید دید آیا باعث سقوط این تیم و فاصله گرفتن از موفقیت می شود.  و یا اینکه بازیکنان خیلی زود از ناگلزمن عبور می کنند و با توخل  به سمت موفقیت گام برمی دارند. به هرحال حالا توماس توخل که سابقه کسب عنوان قهرمانی  جام حذفی آلمان را با دورتموند دارد این بار به امید تکرار افتخارات گذشته به مونیخ سفر کرده است، افتخاراتی که  رسیدن به آن با برنامه سختی که در ابتدای کار این مربی در  بایرن مونیخ پیش رویش قرار گرفته است، چندان آسان به نظر نمی رسد. او در اولین مصافش در تیم جدید  روز شنبه هفته آینده در یک مسابقه فوق حساس به مصاف دورتموند تیم سابقش در آلمان می رود، جدالی که در جهان با نام درالکلاسیکر معروف است و این بار به علت فاصله ای که دورتموند در صدر جدول بوندسلیگا با بایرن ایجاد    کرده ‌است، برخلاف سال های گذشته حساس پیگیری می شود. به نوعی می توان گفت مسابقه پیروزی باواریایی ها مقابل دورتموند و رسیدن به صدر جدول رده‌بندی بوندسلیگا برای مدیران این باشگاه از پیروزی این تیم مقابل سیتی و صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا اهمیت بیشتری دارد. اگرچه مدیران بایرن این موضوع را به طور شفاف بیان نمی کنند اما اخراج ناگلزمن باوجود عملکرد مطلوب بایرن تحت هدایت او در لیگ قهرمانان این موضوع را ثابت می کند. به عبارت دیگر رسیدن به صدر جدول بوندسلیگا و بدست آمدن قهرمانی یازدهم بایرن در آلمان آینده کاری توخل روی نیمکت تیم اول مونیخ را تضمین می کند. این مسابقه اما پایان کار سخت توخل با بایرن در ابتدای راه نیست، بلکه آنها طبق قرعه از پیش تعین شده باید در مرحله یک چهارم نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا به در فاصله زمانی کوتاهی دوبار به مصاف منچسترسیتی که این روزها  در بهترین  شرایط ممکن قرار دارد برود، مصاف هایی که توخل را در تونل و حشت فرو می برد، تونلی که انتهای آن مشخص نیست و باید دید بایرن مونیخ با توخل توانایی به سلامت خارج شدن از آن را دارد یا اینکه مرد آلمانی در ابتدای راهش  یک‌ناکامی بزرگ را با باواریایی ها تجربه خواهد کرد.
یکی از کارهای سخت توخل در بایرن بازیابی شرایط روانی آنها پس از اخراج ناگلزمن است،کاری که انجام آن بدون شک بسیار سخت است اما اکر توخل با بایرن مونیخ موفقیت می خواهد باید آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. اگرنه بلایی که سال 2019 برسر نیکو کواچ کروات آمد این بار هم توخل دچارش می شود، بنابراین تیم تحت هدایت او در حال حاضر بیش از اینکه نیاز به کار تکنیکی و تاکتیکی داشته باشد نیاز به انجام کار های روانی دارد،کاری که باعث می شود بازیکنان از شوک اخراج یولیان ناگلزمن خارج شوند و با سرمربی جدید به سمت موفقیت های تازه گام بردارند. موضوعی که البته باید دید توخل و کادرش از عهده آن بر می آیند یا اینکه اتفاقات دیگری برایشان رخ می دهد.

دورتموند بی حاشیه روبه جلو
تیم فوتبال دورتموند برعکس بایرن مونیخ که در هفته اخیر حاشیه های زیادی را تجربه کرد، شرایط خوبی دارد و بدون حاشیه کارش را برای مسابقه عصر شنبه هفته آینده آماده می کند، موضوعی  که شانس آنها را برای پیروزی در این رقابت و بیشتر کردن فاصله شان با بایرن در صدر جدول بوندسلیگا بیشتر می کند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی