نگاهی به شرایط تیم ملی آرژانتین در اولین فیفا دی پس از قهرمانی جهان

روزهای رویایی آلبی سلسته همچنان ادامه دارد

امیررضا همایون
خبر‌نگار
فیفادی فروردین‌ماه برای تیم ملی فوتبال آرژانتین از اهمیت بسیاری برخورداربود، زیرا آلبی سلسته در این ایام اولین مسابقات خودش پس از اتمام جام جهانی 2022 قطر که با قهرمانی این تیم و آمدن جام قهرمانی جهان به آرژانتین پس از 36 سال همراه شد،بود را برگزار می کرد. فیفادی ای که طبق برنامه از پیش تعین شده فدراسیون فوتبال آرژانتین تیم تحت هدایت لیونل اسکالونی که چند ماه پیش به عنوان برترین مربی سال 2022 فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا) هم رسیده بود، باید به مصاف تیم های پاناما و کوراسائو می رفت، مسابقاتی که با برتری قاطع یاران لئو مسی به  پایان‌رسید تا اولین فیفادی تیم قهرمان جهان پس از رسیدن به جام طلایی به رویایی ترین شکل ممکن برای هواداران این تیم به پایان برسد. مسابقات آلبی سلسته در این فیفادی نکات جذاب دیگری هم داشت که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
رکورد های ویژه لئو
لئو مسی در تیم ملی آرژانتین برعکس تیم باشگاهی اش پاری سن ژرمن روزهای رویایی را سپری می کند، روزهای که برای او منتهی به دو رکورد ویژه شد. اول اینکه مسی با گلزنی در  بازی اول تیم تحت هدایت اسکالونی در فیفادی فروردین مقابل پاناما موفق شد تعداد گل های خودش در دوران حرفه ای را به عدد 800 برساند. این عدد البته با هتریکی که مسی در  بازی مقابل کوراسائو به ثبت رساند به 803 رسید تا روزهای خوب اسطوره آرژانتینی فوتبال جهان در تیم ملی کشورش ادامه دار باشد. دوم هم اینکه نابغه دنیای فوتبال موفق شد مقابل کوراسائو سه گل از هفت گل تیمش در این مسابقه را وارد دروازه تیم ناشناخته که مصاف تدارکاتی قهرمانی جام‌جهانی با این تیم نه چندان مطرح باعث  تعجب بسیاری شده بود را باز‌کند و تعداد گل های ملی خودش را  از عدد 100 عبور دهد، خبری که بدون شک برای فوتبالدوستان ایرانی مطلوب نیست، زیرا هتریک مسی در این بازی تعداد گل های ملی او را به 102 گل رساند و این بدین معناست که اسطوره آلبی سلسته فاسله چندانی با رکورد 109 گل علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان ندارد و به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور  رکورد دایی این بار توسط مسی شکسته شود. اتفاقی که اگر  رخ بدهد ضمن اینکه او را به رتبه سوم جدول برترین گلزنان فوتبال ملی جهان سوق می دهد، باعث شکسته شدن دوباره رکوردش در فاصله زمانی کوتاهی پس از عبور کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی از او می‌شود. اتفاقی که البته باید دید چه زمانی رخ می دهد.
وقتی تیم ملی برای دروازه بان پرحاشیه متفاوت است
یکی از ارکان قهرمانی آلبی سلسته در قطر 2022 حضور امیلیانو مارتینز سنگربان  تیم فوتبال استون ویلا در قفس توری تیم تحت هدایت اسکالونی بود، بازیکنی که البته حاشیه های بسیاری را برای آلبی سلسته بخضوص در بازی نهایی مهمترین تورنمنت فوتبالی جهان ساخت و عملکرد خوبش در چهارچوب دروازه آرژانتین حاشیه های او را تا حدود زیادی جبران کرد. مارتینز در فیفادی فروردین هم وظیفه حفاظت از قفس توری آلبی سلسته را برعهده داشت، وطیفه ای که او به بهترین شکل ممکن از عهده او برآمد و آلبی سلسته بدون گل خورده این فیفادی را ترک کرد. عملکردی که طرفدران فوتبال آن را از مارتینز در تیم باشگاهی اش استون ویلا شاهد نیستند. دروازه بان آرژانتینی استون ویلا تا پایان مسابقات هفته بیست و هشتم لیک برتر انگلستان در  بیست و پنج بازی برای تیمش به میدان رفته و موفق شده است برای این تیم تنها هفت بار کلین شیت کند، آماری که باعث می شود بگوییم تیم ملی عملکرد مارتینز را متفاوت می کند. به گونه ای که این دروازه بان با لباس تیم ملی‌ کشورش تبدیل به یکی از برترین دروازه بان های جهان می شود اما عملکردش در پیراهن تیم باشگاهی اش تعریف چندانی ندارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی