ویژه نامه پلاس نوروز ۱۲ - ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - ویژه نامه پلاس نوروز ۱۲ - ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۷

وسایلی که نبـــــاید در سفـــــــــرهای طولانی جا بگذارید

آنچه سفرهای پروازی طولانی را لذتبخش می‌کند داشتن ابزار و وسایل ضروری مورد نیاز در سفر است البته به شرطی که جاگیر و سنگین نباشد. این فهرست شامل برخی ابزارهایی است که در یک سفر نباید فراموش کرد.

آداپتور مسافرتی جهانی
اگر به کشورهای مختلف زیاد سفر می‌کنید، پیدا کردن آداپتور مناسب گوشی‌تان دردسر بزرگی است. از این رو بهترین کار این است که آداپتور مسافرتی بین المللی را انتخاب کنید تا هنگام سفر به کشورهای مختلف دیگر نگران تعویض آن نباشید.

محافظ برق کوچک
یکی از نگرانی‌های مسافران، لوازم الکترونیکی آنهاست تا در برابر نوسانات برق آسیب نبیند. یکی از لوازم جانبی مورد علاقه در سفر استفاده از محافظ برق کوچک است چون نه تنها از وسایل الکترونیکی شما در برابر نوسانات برق محافظت می‌کند، بلکه با 3 پریز و 2 پورت USB همه وسایل الکترونیکی‌تان را به طور همزمان شارژ می‌کند.

تروازی حمل بار
یکی از دردسرهای سفر پروازی داشتن بار اضافی است چون با اینکه همیشه سعی می‌شود بار اضافی نداشته باشیم اما باز هم به این مشکل برمی‌خوریم و هر وسیله‌ای که برمی‌داریم همیشه به این موضوع فکر می‌کنیم که آیا بارمان اضافه است یا خیر. برای رفع این مشکل بهتر است که از ترازوی دستی استفاده کنید. تروازهایی که کوچک، سبک و مقرون به صرفه است، بنابراین می‌توانید به راحتی هر کجا که می‌روید آن را با خود ببرید و دیگر نگران اضافه بار در هواپیما نباشید.

صرفه‌جویی در فضای چمدان
یکی از موارد مهم در سفر استفاده از فضای کافی چمدان‌هاست تا بتوان با نظم و ترتیب وسایل را چید و از فضا هم استفاده کرد. از این رو پیشنها می‌شود از کیسه‌های بادوام و سبک وزن که قابلیت فشرده شدن دارند، استفاده شود تا بتوان در فضای چمدان‌ها صرفه‌جویی کرد.

نظم‌دهنده کابل‌ها
این روزها سفر بدون لوازم الکترونیکی متعدد مورد نیازمان، قابل تصور نیست، اما آنچه در این میان ما را آزار می‌دهد وجود کابل‌های زیاد و بی‌نظم در کیف و چمدانمان است. از این رو برای نظم‌دهی به کابل‌های شارژ، آی‌پد، دوربین، کامپیوتر و... بهتر است از گیره‌های نظم‌دهنده استفاده کنیم که به راحتی باز می‌شوند و رنگی هستند و خیلی بیشتر از زیپ کیپ و نوار چسب و کش، کارایی دارند.

کیسه‌های ضدآب
اگر به سفر ماجراجویی می‌رویم یکی از دغدغه‌ها در مسیر خشک نگه داشتن لوازم الکترونیکی است. بنابراین نباید کیسه‌های ضدآب را برای سفر فراموش کرد و می‌توان گفت از جمله ضروریات است.

فن دستی
اگر به هوای گرم و مرطوب عادت ندارید بهتر است فن‌های دستی همراه داشته باشید چون این وسیله برای خنک شدن سریع نجات‌بخش است. بهتر است از آن دسته از فن‌های خنک کننده استفاده کنید که به درگاه شارژ دستگاه تلفن شما متصل شود.

بطری آب
کم جا و سبک بودن وسایل یکی از دغدغه‌های افراد اهل سفر است. بنابراین بهتر است برای حمل آب از بطری‌های سیلیکونی که هم سبک است و هم تاشو، استفاده کنید.

چراغ پیشانی
ما همچنان طرفدار چراغ‌های پیشانی هستیم چون برعکس تلفن همراه و چراغ قوه، هنگام استفاده از آن دستهای‌مان آزاد است و نور بهتر و بیشتری نسبت به سایر ابزار دارد.

چشم‌بند دوکاره
چشم‌بند دو کاره این امکان را می‌دهد که از طریق بلوتوث، فیلم ببینید یا به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید، در حالی که به عنوان یک ماسک هم کار می‌کند تا به شما کمک کند استراحت کنید.

جوراب ضد ورم پا
راه دیگری برای جلوگیری از ورم پا و لخته شدن احتمالی در پاها پوشیدن جوراب‌های مخصوص کاهش فشار در طول پرواز است و می‌تواند شما را از درد پشیمان کننده و بی‌حسی پروازها نجات دهد. این جوراب‌ها معمولاً از پلی پروپیلن ساخته شده‌اند که در برابر رشد باکتری‌ها نیز مقاوم‌اند و بو نمی‌گیرند.

نگهدارنده ‌آی‌پد
کسانی که نمی‌توانند بدون آی‌پد خود سفر کنند، حتماً باید روی یک نگهدارنده آی‌پد سرمایه‌گذاری کنند تا در هواپیما بتوانند راحت‌تر از آن استفاده کنند. این وسیله به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به نگه‌داشتن آن در کل پرواز، فیلم تماشا کنید.

پتو مسافرتی
وقتی صحبت از سفر راحت به میان می‌آید، یک پتوی نرم و گرم یکی از بهترین وسایل سفر هوایی است. با وجود ده‌ها مسافر تنظیم دما ممکن نیست، بنابراین اگر سرمایی هستید همراه خود پتوی مسافرتی پوشیدنی همراه داشته باشید. از پتوهای پلی‌استر که سبک، جمع و جور، گرم، قابل تنفس و ضد رطوبت است، استفاده کنید.

جعبه قرص هوشمندانه
یک ابزار مسافرتی عالی که باید در سفر همراه داشته باشید، جعبه قرص بخصوص از نوع هوشمند آن است. با این جعبه می‌توانید داروهای خود را در یک مکان همراهتان نگه دارید. از سوی دیگر به شما کمک می‌کند مجبور نشوید کیف خود را برای یافتن دارو زیر و رو کنید. جعبه‌ها معمولاً کوچک و سبک بوده و نوع هوشمند آن دارای زنگ هشدار برای اطلاع‌رسانی زمان مصرف دارو است.

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی