سیاسی

معاون اول رئیس‌جمهور:
۳۵۰ نقطه حادثه خیز به‌ویژه در مناطق صعب‌العبور رفع شد

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم مصمم به نوسازی و بهسازی جاده‌های کشور است، گفت: با حضور دست‌اندرکاران و مسئولین وزارتخانه‌های مختلف ۳۵۰ نقطه حادثه‌خیز به‌ویژه در مناطق صعب‌العبور اصلاح و یا رفع شد.
به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه با حضور در مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی و بازدید از برخی محورهای مواصلاتی تهران، در جریان اقدامات انجام شده برای کنترل وضعیت ترافیکی کشور، تسهیل عبور و مرور مسافران نوروزی در جاده‌ها و آمار تصادفات قرار گرفت.
محمد مخبر با قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ تأکید کرد: در کنار ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات جاده‌ای و بهسازی و نوسازی و رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها، باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درباره رانندگی ایمن و فرهنگ ترافیکی در اولویت قرار گیرد.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به کاهش آمار کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در نوروز سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزود: حتی تلفات جاده‌ای یک نفر هم قابل تحمل نیست بنابراین علاوه بر آگاه‌سازی و ارائه هشدارهای لازم به مردم  باید امکانات و استراحتگاه‌های جاده‌ای در سراسر محورهای مواصلاتی و به ویژه ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها ایجاد شود.
وی با اشاره به خدمت‌رسانی شبانه‌روزی راهنمایی و رانندگی فراجا به مردم در تمامی جاده‌ها و اتوبان‌های کشور، ادامه داد: دولت سیزدهم به نوسازی و بهسازی جاده‌های کشور و همچنین تجهیز پلیس راهور مصمم است.
مخبر ادامه داد: در سال جاری هم با برگزاری جلسات منظم در راستای بهسازی و نوسازی جاده‌ها و همچنین کاهش خطرات جاده‌ای اقدامات لازم پیش از نوروز سال 1403 انجام شود.
وی با اشاره به اینکه امکانات کنونی راهنمایی و رانندگی فراجا متناسب با حجم مأموریت‌ها و خدمات این سازمان نیست، بر آمادگی دولت برای تجهیز امکانات پلیس راهور کشور تأکید کرد و گفت: خوشبختانه فراجا در سال‌های گذشته از لحاظ نرم افزاری ارتقا یافته تا جایی که می‌توان در کمترین زمان ممکن به‌روزترین گزارش از وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور را دریافت کرد که از آن جمله در ایام اربعین حسینی و همچنین طرح نوروزی گزارش‌های به لحظه برای تصمیم‌گیری در اختیار مسئولین قرار می‌گرفت.
خبر کامل را در سایت ایران آنلاین ion.ir  بخوانید


تشکیل کارگروهی در دولت برای تحقق شعار سال

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه شعار سال به عنوان یک راهبرد در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: رئیس‌جمهور کارگروهی را برای طراحی و تبدیل همه مسائل به برنامه‌های اجرایی مأمور کرده است.
به گزارش ایرنا محسن منصوری ، با اشاره به تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اظهار کرد: این شعار به عنوان یک راهبرد و یک فرمان کاری قطعی در دستور کار دولت قرار گرفته است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور اضافه کرد: رئیس‌جمهور از ابتدای سال تیمی برای طراحی و تبدیل همه مسائل به برنامه‌های اجرایی مأمور کرده
است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی