ویژه نامه پلاس نوروز ۱۱ - ۰۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - ویژه نامه پلاس نوروز ۱۱ - ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

طعم خوب یک بازی نوستالژیک

میترا جلیلی/ اگر پیش از این بازی‌های سگا(SEGA) را انجام داده‌اید، بی‌شک بازی موبایلی Sonic Dash می‌تواند شما را به دوره کودکی و هیجانتان برای انجام بازی‌های سگا پرتاب کند. این بازی هیجان زیادی دارد، البته اگر به بازی‌های سبک رانینگ علاقه داشته باشید.«سونیک» یک خارپشت دوست‌داشتنی و پرسرعت است که یک دشمن بزرگ به نام دکتر«اگمن» دارد. این خارپشت دوست‌داشتنی، برای مقابله با دشمنش نیاز به قدرتمندتر شدن دارد و به همین دلیل هم در طول بازی تلاش دارد 7 زمرد را پیدا کند تا به موجودی قدرتمند تبدیل شود و دیگر کسی حریفش نباشد. قاعدتاً دکتر اگمن بیکار نمی‌ماند و همه تلاشش را به کار می‌گیرد تا با ایجاد موانعی برای سونیک، مانع دسترسی وی به این زمردها شود.
بعد از دانلود بازی، تنها کافی است روی دکمه play ضربه بزنید تا وارد فضای بازی شوید. این بازی موبایلی بخش‌های BATTLE، RUN، DASH و BUILD را دارد و می‌توانید با حرکت انگشتانتان به چپ و راست، به این خارپشت کمک کنید تا در مسیرش هدایت شود و با پریدن از موانع، تا جایی که می‌تواند حلقه‌های طلایی را به عنوان واحد پول بازی، جمع کند. به این ترتیب تعداد جان‌هایش اضافه می‌شود و می‌تواند زودتر به زمردها دست یابد.
در این بازی، رینگ‌های قرمز را هم فراموش نکنید چراکه کمیاب و بی‌نظیر هستند؛ هم به طول عمر سونیک کمک می‌کنند و هم سونیک می‌تواند با کمک آنها دوستان و رفقای خود از جمله تیلز، روباه زرد دوست‌داشتنی را به بازی وارد کند و با اتحاد با دوستانش، علیه دکتر اگمن و دیگر اهریمن‌ها متحد شود.
فقط باید مراقب باشید که سونیک در مسیر خود با مانع‌ها از جمله جعبه‌های بزرگ چوبی با علامت ضربدر قرمز و موانعی شبیه به خرچنگ یا موجودات دریایی دیگر برخورد نکند وگرنه سکه‌هایش کم و کمتر می‌شود. از طرف دیگر این جوجه‌تیغی سریع باید مراقب حقه‌بازی‌های دکتر اگمن باشد که با سفینه فضایی کوچکش دنبال ایجاد دردسر برای وی است. هرچه مراحل بازی بالاتر می‌رود، شخصیت‌های اهریمنی مزاحم سونیک هم بیشتر می‌شوند. گرافیک و موسیقی این بازی موبایلی نوستالژیک بسیار جذاب است و در مرحله بازی، هیجان مناسب را به شما می‌دهد تا از بازی لذت بیشتری ببرید.

جستجو
آرشیو تاریخی