در گفت‌وگو با «ایران» عنوان شد

مسافران در بستر و کنار رودخانه‌ها اتراق نکنند

کاهش دما از 8 تا 20 درجه و بارش برف

وضعیت آب و هوایی بهار امسال، شرایط متفاوتی را برای مسافران نوروزی 1402 رقم زده و بارش برف را هم به جذابیت‌های سفرهای نوروزی حتی در خوزستان اضافه کرده است. مسافرانی که به خوزستان رفته بودند و آمادگی و انتظار بارش برف در هفتمین روز بهار در این استان جنوبی را نداشتند در منطقه «تاراز» اندیکا گرفتار برف شدند.
مسافران در بستر و کنار رودخانه‌ها اتراق نکنند
مسافرانی که به استانهای شمالی سفر کرده‌اند در روزهای پایانی هفته باید منتظر کاهش 10 تا 20 درجه‌ای دما باشند و هوای سرد را در بهار تجربه کنند.
«امین حسین نقیشنه» کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت و گو با «ایران» تصریح کرد: سامانه بارشی که اوایل هفته وارد کشور شده، همچنان فعال است و موجب بارش برف در ارتفاعات برخی استان‌ها از جمله خوزستان و چهارمحال و بختیاری شده است.
روز دوشنبه شدت بارش‌ها در 11 استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، اصفهان، لرستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان و کردستان بود و علاوه بر کاهش بیش از 10 درجه‌ای دما در این استان‌ها موجب طغیان رودخانه‌ها، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی، بارش تگرگ و وزش باد شدید شد.
امروز، این وضعیت آب وهوایی در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه و ایلام ادامه دارد.  
وی از مسافرانی که با خودروهای خود سفر می کنند خواست تا به هیچ عنوان در بستر رودخانه‌ها اتراق نکنند به دلیل اینکه در هر لحظه امکان وقوع سیلاب وجود دارد.به گفته وی این سامانه فردا از کشور خارج می‌شود و سامانه بارشی جدید از روز پنج‌شنبه از غرب کشور وارد می‌شود.
نقشینه خاطرنشان کرد: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه دما در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و اردبیل از 10 تا 20 درجه کاهش می‌یابد و مسافرانی که قصد سفربه این استان‌ها را دارند باید مراقب افت دما باشند و لباس گرم با خود به همراه ببرند. مسافران استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی هم باید منتظر کاهش 8 درجه‌ای دما باشند. البته پایتخت در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه آسمانی صاف با هوای مطبوع بهاری خواهد داشت.
در بستر زاینده رود اتراق نکنید
بارش‌های رگباری بر بستر خشک زاینده رود با رهاسازی آب سد زاینده رود برای ادامه کشت پاییزه کشاورزان شرق زنده رود همزمان شد و به همین علت، مدیریت بحران استان اصفهان هشدار داد مسافران نوروزی در بستر زاینده رود اتراق نکنند.
«منصور شیشه فروش» مدیرکل مدیریت بحران استانداری در گفت و گو با «ایران» تصریح کرد: نوروز امسال زاینده رود به‌واسطه بارش‌های مناسب و از طریق آورد آب رودخانه شور کمی جریان داشت و مسافران در مناطق خشک بستر رودخانه اتراق می‌کردند. با صدور هشدار هواشناسی نارنجی در روزهای دوشنبه و سه شنبه برای اصفهان و رهاسازی آب سد زاینده رود برای ادامه کشت پاییزه کشاورزان، این نگرانی وجود دارد که مشکلاتی برای مردم پیش بیاید.وی ضمن هشدار به مسئولان از شهرداری خواست تا نسبت به خروج مردم از بستر خشک زاینده رود اقدام کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی