نگاهی به مهمترین بازی های امشب فوتبال جهان

از جدال‌شاگردان قلعه نویی با کنیا تا مصاف کرواسی-ترکیه

امیررضا همایون
خبر‌نگار
شب‌آخربازی‌های‌ ملی‌‌فیفادی فروردین ماه‌ بالاخره فرا رسید تا طرفدران فوتبال جهان پس از اتمام این شب برای بازه‌زمانی سه ماهه  با بازی‌های ملی خداحافظی کنند. مسابقات‌ امشب فوتبال جهان به علت اختلاف امتیاز کم تیم‌ها نسبت به یکدیگر در گروه‌های‌ مختلف انتخابی‌ جام‌ ملت‌های اروپا جذابیت‌های بسیاری دارد.

دومین مصاف امیر مقابل ناشناخته‌ها
مهمترین‌ بازی‌ هشتم فروردین برای فوتبال دوستان‌ ایرانی به میزبانی ورزشگاه آزادی‌ تهران برگزار می‌شود، جایی‌ که تیم‌ ملی فوتبال ایران دومین مسابقه تدارکاتی اش با امیر قلعه نویی را مقابل کنیا برگزار می‌کند. تیمی که حدود 7 ماه است در مسابقات رسمی به میدان نرفته و به نظر می‌رسد پسران قلعه‌نویی‌ کار سختی برای پیروزی در این رقابت نداشته باشند. اتفاقی که اگر رخ بدهد سرمربی کهنه کار تیم‌ ملی‌ فوتبال کشورمان خیلی زود اولین پیروزی‌اش را در مقطع دوم حضورش روی نیمکت یوزها جشن خواهد گرفت. البته باید گفت کنیا ناشناخته‌ترین‌ حریف کشورمان در سالیان اخیر پس از مصاف یوزها با سیرالئون پیش از جام جهانی 2018 روسیه است، حریفی‌ که دستاورد فنی چندانی را به فوتبال ملی ما اضافه نمی‌کند به نوعی می‌توان گفت به جای اینکه تیم کشورمان از این مسابقه دستاورد فنی پیدا کند، کنیا به این مهم می‌رسد و باید دید در ادامه و در فیفادی‌های بعدی برای تیم ملی با قلعه‌نویی چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و آیا در ماه‌های آینده خبری از بازی‌های‌ تدارکاتی سطح بالا برای تیم کشورمان که زمستان سال جاری مسابقات مهم جام‌ ملت‌های فوتبال آسیا را در پیش دارد، خواهد بود یا خیر.

حساس مثل کرواسی-ترکیه
پس از اتمام مراسم قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام‌ ملت‌های اروپا 2024 در فرانکفورت و مشخص شدن گروه‌های انتخابی به نظر می‌رسید تیم‌ ملی فوتبال‌ کرواسی برای صعود مستقیم و به‌عنوان صدرنشین گروه‌D مسابقات نداشته باشد. پس از اتمام بازی‌های هفته اول و تساوی کرواسی مقابل ولز و پیروزی ترکیه مقابل ارمنستان مشخص شد کار شاگردان زلاتکو دالیچ برای صعود به مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا 2024 آن هم به عنوان تیم صدر نشین این گروه چندان آسان نیست. حالا و در هفته دوم و به علت رقم خوردن نتایج فوق تیم‌ ملی‌ فوتبال کرواسی در یک مسابقه حساس و تماشایی به مصاف ترکیه‌ می‌رود، جدالی که به‌نظر نمی‌رسید تا این اندازه حساس شود اما حالا  تیم پیروز این بازی باتوجه به قدرت دیگر تیم‌های حاضر در گروه چهارم مسابقات شانس بیشتری برای صدرنشینی در این گروه پیدا کند. این مسابقه از ساعت 22:15 دقیقه امشب به میزبانی تیم‌‌ ملی‌ ترکیه برگزار می‌شود، میزبانی که شانس شاگردان اشتفان گونتس را برای‌ پیروزی در این مسابقه افزایش می‌دهد.

اسکاتلند-اسپانیا؛ برنده‌ها به مصاف یکدیگر می‌روند
تیم‌ملی فوتبال اسپانیا در هفته اول مسابقات انتخابی موفق شد با هدایت لوئیس‌دلافونته سرمربی جدید خودش با نتیجه 3 بر صفر مقابل تیم‌ ملی نروژ که ارلینگ هالند ستاره این روزهای فوتبال جهان را به علت مصدومیت در اختیار نداشت، به پیروزی برسد. نتیجه‌ای که باعث شد لاروخا به صدر جدول گروه اول مسابقات برسند. از سوی دیگر تیم‌ ملی‌ فوتبال اسکاتلند هم موفق شد مقابل قبرس به پیروزی برسد تا به همراه اسپانیا بیشترین شانس را برای صعود به مرحله نهایی یورو 2024 از این گروه داشته باشد. حالا و طبق برنامه از پیش تعین شده دو تیم اسپانیا و اسکاتلند در هفته دوم به مصاف یکدیگر می‌روند، مصافی  که از اهمیت بسیاری برای دلافونته و شاگردانش برخوردار است. زیرا آنها با پیروزی در این مسابقه ضمن ادامه دادن روند شکست ناپذیری خودشان با‌ سرمربی جدید اختلاف امتیاز مطلوبی را هم با رقبا بخصوص نروژ که از فیفادی خرداد هالند هم به ترکیبش اضافه می‌شود، ایجاد می‌کنند و در ادامه با آرامش خاطر بیشتری به کارشان ادامه می‌دهند. نکته‌ای که باید دید به حقیقت می‌پیوندد یا اینکه اسکاتلند جاه‌طلبی‌های خودش در گروه اول را ادامه می‌دهد و موفق می‌شود شاگردان دلافونته را هم متوقف‌‌ کند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی