3 نکته درباره بازی های امشب فوتبال اروپا

لهستان امیدوار به پیروزی مقابل آلبانی،کار سخت تدسکو مقابل ژرمن ها

امیررضا همایون
خبر‌نگار

هفته دوم مرحله انتخابی جام ملت های اروپا 2024 امشب و فردا شب هم ادامه پیدا می کند و سپس تیم های ملی تا خرداد ماه به خواب بهاری می روند و بازیکنان منتخب سرمربیان تیم ها هم که برای بازی در تیم کشورشان حدود یک هفته پیش به کشورهایشان سفر کرده بودند،برای انجام بازی های باشگاهی و اتمام فصل جاری فوتبال اروپا به تمرینات تیم های باشگاهی تحت قراردادشان باز می گردند. دوشب پایانی مسابقات اما مصاف های هیجان انگیز و تماشایی را برای هواداران فوتبال تدارک دیده است که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم انداخت.

یاران لواندوفسکی محکوم به پیروزی مقابل آلبانی
تیم ملی فوتبال لهستان برخلاف انتظارات با فرناندوسانتوش عملکرد خوبی نداشت. این تیم که طبق قرعه کشی کنفدراسیون فوتبال اروپا ( یوفا ) در گروه E مسابقات انتخابی جام ملت های اروپا 2024 با تیم های جمهوری‌چک،آلبانی،مولداوی و جزایر فارو همگروه شده بودند. طبق برنامه از پیش تعین شده در اولین بازی خودشان در این گروه مقابل جمهوری چک صف آرایی کردند،تیمی که به همراه لهستان بیشترین شانس صعود مستقیم به مرحله نهایی یورو 2024 را دارد،مصافی که با نتیجه 3 بر 1 به سود جمهوری چک به پایان رسید تا فرناندو سانتوش سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال پرتغال که با این تیم به موفقیت های زیادی از جمله قهرمانی یورو 2016 فرانسه را کسب کرد. کارش روی نیمکت تیم جدیدش را با ناکامی آغاز کند. ناکامی که البته اگر آنها در بازی امشب مقابل آلبانی به پیروزی نرسند توانایی تبدیل شدن به بحران و فاصله گرفتن این تیم از جمهوری چک در جدول رتبه بندی و در نهایت هم از دست دادن شانس صعود به یورو را دارد.

اولین بازی سخت تدسکو با بلژیک
تیم‌ملی فوتبال بلژیک در اولین بازی خودش با دومنیکو تدسکو سرمربی جوان و ایتالیایی فوتبال اروپا موفق شد با نتیجه 3 بر صفر مقابل تیم ملی سوئد در خاک خودش به پیروزری برسد،برتری ای که تمام فرضیه ها مبنی برجوان بودن تدسکو و عدم توانایی رهبری بلژیک با این همه ستاره را رد کرد. او اما از ساعت 22:15 دقیقه سه شنبه شب هفته جاری در یک بازی تدارکاتی به مصاف شاگردان هانس دیتر فلیک که قرار است تابستان سال آینده میلادی از 24 تیم برتر فوتبال‌ملی قاره کهن میزبانی کنند،می رود. جدالی که بدون هیچ شک و تردیدی اولین صخره سخت تدسکو و شاگردانش در عصر جدید شیاطین سرخ است و به نظر می رسد این بازی عیار سرمربی جوان ایتالیایی را تا حدود زیادی مشخص می کند به همین خاطر این بازی باوجود اینکه  برچسب مصاف تدارکاتی را به خودش سنجاق کرده است برای کادر فنی جدید تیم ملی بلژیک اهمیت زیادی دارد. به هرحال باید دید تدسکو موفق به پیروزی مقابل میزبان یورو 2024 و در نتیجه آن تثبیت خودش به سران فدراسیون فوتبال بلژیک مبنی برسپردن نیمکت تیم‌کشورشان به یک مربی جوان می شود یا اینکه اتفاقات دیگری رخ می دهد و پسران فلیک در خانه نسخه دیبروینه و یاران را می بندند.

پایان ناکامی رونالد کومان؟
رونالدو کومان طی دوسال گذشته و پس از جدایی از لاله های نارنجی ناکامی های زیادی را تجربه کرد. روندی که دربازگشت دوباره اش به نیمکت هلند هم ادامه داشت و او در اولین بازی خودش در مرحله انتخابی جام ملت های اروپا در پاریس به مصاف نائب قهرمان جام جهانی 2022 قطر رفت،مسابقه ای که با نتیجه عجیب 4 بر صفر به سود شاگردان دیدیه دشان به پایان رسید تا روند ناکامی های کومان با تیم های تحت هدایتش همچنان ادامه داشته باشد. لاله‌ها در آخرین بازی خودش پیش از آغاز مرحله نهایی لیگ ملت های اروپا در خانه به مصاف تیم‌ملی  

 


جبل الطارق که از قدرت زیادی در فوتبال اروپا برخوردار نیست می روند. مسابقه ای که حداقل روی کاغذ به نظر می رسد به سود لاله ها به پایان برسد،اتفاقی که اگر رخ دهد پس از دوسال به روند ناکامی رونالد کومان با تیم های تحت هدایتش پایان می دهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی