روز‌های پر بارانی پیش رو داریم

انتظار می رود دما در آخر هفته در بیشتر نقاط کشور تا 12 درجه کاهش یابد

درحالی که در روزهای آغازین هفته، آسمان بیشتراستانها صاف تا نیمه ابری بود و شرایط اقلیمی مناسبی برای سفرهای نوروزی مهیا بود اما تا روز چهارشنبه بارش باران را در همه استان‌ها خواهیم داشت و ضروری است مسافران قبل از سفر پیگیر وضعیت اقلمیی مسیر سفر و مقصد خود باشند.
«محمد اصغری» کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی درگفت وگوبا «ایران» تصریح کرد: با فعالیت سامانه جدید بارشی که روز یکشنبه وارد کشور شد، روزهای پربارشی در انتظار همه استان‌ها است اما بارش‌ها در 18 استان شدید خواهد بود که سازمان هواشناسی برای این استان‌ها هشدار سطح نارنجی صادر کرده است. بر این اساس، احتمال بارش برف در ارتفاعات این استان‌ها، آبگرفتی معابر، رعد و برق و وزش باد شدید وجود دارد.
به گفته وی روز یکشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، کرمانشاه، اصفهان و لرستان است و روز دوشنبه دامنه بارش‌ها به استان‌های فارس، البرز، قزوین و تهران کشیده می‌شود.
برای روز سه‌شنبه نیز علاوه بر این استان‌ها، مردم و مسافران استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان، یزد و فارس باید منتظر بارش‌های شدید باشند.
محمد اصغری به این نکته هم اشاره کرد که مسافران نوروزی باید منتظر کاهش دمای شدید در روز پنج شنبه و جمعه باشند. انتظار می رود دما در آخر هفته در بیشتر نقاط کشور تا 12 درجه کاهش یابد . وی همچنین نسبت به سرمازدگی در باغهای میوه هشدار داد .

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی