ویژه نامه پلاس نوروز ۸ - ۰۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - ویژه نامه پلاس نوروز ۸ - ۰۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

برتریــــن کـــــــروزهای شـــــکن مـــــوج

وایکینگ اکتانتیس
کشتی وایکینگ با 378 سرنشین برای قایقرانی در آب‌های قطبی ساخته شده است و همان‌طور که از نامش پیداست همچون نسل وایکینگ‌ها سرسخت و محکم است. بدنه قوی کشتی برای حرکت در خلیج‌های مسدود شده از یخ طراحی شده است به عبارتی گردشگرانی که قصد ماجراجویی در آب‌های قطبی را دارند بهتر است بلیت این کشتی مجهز را خریداری کنند. هر کابین کشتی دارای شیشه‌های کشویی از کف تا سقف است، در حالی که یک سالن سخنرانی پانوراما نیز در کشتی طراحی شده تا در صورت لزوم از آن بهره برد. این کشتی قادر است حتی در زمستان و در قطب جنوب با شکستن یخ‌ها حرکت کرده و مسافران را به نقاط دور افتاده‌ای ببرد که کمتر کسی به آنجا سفر کرده است.

ویرجین ویاگز
در«ویرجین ویاگز» قوانینی چون زمان غذا خوردن وجود ندارد بلکه مسافران کشتی می‌توانند هر زمانی که دلشان می‌خواهد از غذاخوری‌های متعدد استفاده کنند. برنامه‌های تئاتر، سرگرمی‌های بی‌نظیر، کلوپ شبانه و استخر نیز از دیگر تفریحاتی است که برای مسافران در نظر گرفته شده است. رینگ بوکس، دویدن و پیاده روی در مسیرهای ساخته شده و سالن بدنسازی سرپوشیده و روباز و استودیویی برای یوگا و پیلاتس نیز جزو ورزش‌هایی است که سلامت مسافران را در طول سفرتضمین می‌کند.

لیدی الگانزا
«الگانزا» شبیه به یک قایق تفریحی خصوصی، با تنها 34 مسافراست. این کشتی جدید برای کاوش در سواحل جزیره‌ای طراحی شده است. از آنجا که کشتی بسیار کوچک است، می‌تواند در بندرها و لنگرگاه‌هایی که معمولاً توسط قایق‌های بادبانی و سوپرقایق‌های تفریحی از آن بازدید می‌کنند، جا شود. این کشتی با توقف درایستگاه‌های شنای ساحلی می‌تواند این امکان را به مسافرانش بدهد تا در آب‌های ساحلی شیرجه بزنند و هر شب در بندرهای مختلف غذا را زیر ستاره‌ها صرف کنند و وقت بیشتری را در ساحل بگذرانند.

امرلاد کروز
 «امرلاد» نخستین کشتی بادبانی است که پذیرای 100 سرنشین و دارای باشگاه ورزشی، اسکله تفریحی آبی، بار نوشیدنی و استخر بی‌نهایت جذاب است. کابین‌ها و سوئیت‌های مسافران همگی دارای بالکن خصوصی است. این کشتی سواحل کرواسی، جزایر یونان و رودخانه‌های فرانسوی و ایتالیایی را کاوش و در پایان هر سال و با آغاز فصل زمستان به سمت آب‌های گرم دریای سرخ نقل مکان می‌کند.

آمبیانس کروز
Ambiance با 1400 سرنشین یک کشتی مقرون به صرفه است، اما چیزی که در مورد این کشتی هیجان انگیز بوده ارائه بهترین سرویس دهی به مسافران با کمترین هزینه‌هاست و دقیقاً هدف آن مسافرانی است که به دنبال سفرهای دریایی مقرون به صرفه، راحت و ماجراجویانه هستند. کشتی دارای رستوران هندی، خانه استیک‌های متنوع، دو استخر، کتابخانه و سینماست که می‌تواند در زمان سفر طولانی مسافران را سرگرم کند.

کروز سی بورن
این کشتی کروز مجهز به دو زیر دریایی کوچک برای کاوش در اعماق اقیانوس و تعداد زیای قایق کایاک است تا گردشگران بتوانند در مسیرهای آبی متفاوت از آن استفاده کنند. در هر سفر، تیمی از زیست شناسان دریایی، طبیعت شناسان، زمین شناسان و کاشفان برای ماجراجویی‌های مختلف، مسافران را همراهی می‌کنند. هر کابین یک بالکن دارد و مجهز به کمد لباس گرم است که برای خشک کردن سریع لباس‌های مسافران در نظر گرفته شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی