وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

جابه جایی بیش از 2 و نیم میلیون مسافر توسط ناوگان ریلی، هوایی و دریایی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد ترددها از ۲۴ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: در این مدت در حوزه گردشگری دریایی ۶۳۴ هزار نفر از امکانات سواحل جنوبی و شمالی استفاده کرده‌‌اند که عدد قابل توجهی به نسبت سال گذشته است.
‌به گزارش فارس، مهرداد بذرپاش گفت: در حوزه دریایی بیش از یک میلیون و ۸۲ هزار مسافر با شناورهای مسافری و تفریحی با بیش از ۲۴ هزار خودرو جابه‌جا شده‌اند که این آمار بیش از ۶۳ درصد رشد کرده‌است. در حوزه گردشگری دریایی ۶۳۴ هزار نفر از امکانات سواحل جنوبی و شمالی استفاده کرده‌‌اند که عدد قابل توجهی در مقیاسه با سال گذشته است.
بذرپاش با بیان اینکه ۶۵۷هزار و ۸۶۰ مسافر از قطار برای مسافرت خود استفاده کردند، گفت: این آمار در مقیاسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در حوزه هوایی حدود یک میلیون مسافر به مقاصد داخلی و خارجی سفر کرده‌اند که 3 درصد به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
رشد ۱۱ درصدی  ترددهای جاده‌ای
وزیر راه و شهرسازی گفت: تردد بین استانی نشان داد که میزان تردد وسایل حمل ونقل جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۲۴ اسفند تا امروز رشد ۱۱ درصدی داشته است.
بذرپاش تاکید کرد: همکاران در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند تا بهترین شرایط را برای مسافران نوروزی رقم بزنند.
جابه‌جایی بیش از 2و نیم میلیون مسافر از طریق حمل و نقل جاده‌ای
«شهریار افندی‌زاده» معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:  از ۲۴اسفندماه ۱۴۰۱ تا دوم فروردین امسال، بیش از ۲.۷ میلیون نفر مسافر از طریق حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی جابه‌جا شدند.وی گفت: 2میلیون و 641 هزار و 849 مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای به مسافرت رفته‌اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۱.۵درصد، مینی‌بوس‌ ۲۲.۹ درصد و سواری کرایه ۱۵.۶ درصد بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی