ویژه نامه پلاس نوروز ۶ - ۰۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - ویژه نامه پلاس نوروز ۶ - ۰۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

این هتل های خــــــــــــــــــــــــاص !

راضیه خوئینی
مترجم
امسال و بعد از پاندمی کووید19، خبرهای زیادی از افتتاح هتل‌هایی با نوآوری‌ها و اکتشافات تازه در سراسر جهان داده شده است. طراحان هتل‌ها در دوران قرنطینه بر اثر شیوع پاندمی کووید 19، بیکار نمانده‌اند و عزم خود را جزم کرده‌اند تا برای سال 2023 مسافران را در همه جای دنیا شگفت‌زده کنند. در این زمینه به معرفی چند هتل می‌پردازیم.

هتل اورور در پاریس
هتل اورور، هتلی پرجلوه که معماری آن به کنگوکوما، معمار مشهور ژاپنی سپرده شده در پاریس افتتاح خواهد شد.
این پروژه دیوانه کننده که توسط شرکت معماری کنگوکوما درحال انجام است، باید دو هتل را در خود جای دهد؛ از جمله: اولین استقرار آن شامل هتل‌های گروه یک در اروپا می‌شود و دومی، مجموعه‌ای شامل 140 اتاق، یک سالن ورزشی، یک رستوران با منظره پانورامایی است. رستورانی که یکی از تراس‌های سرسبز ساختمان را اشغال خواهد کرد. نمای بیرونی این دو ساختمان با تزئینات چوبی و برنز طراحی شده‌ است که توسط یک راهروی گیاهی به ارتفاع 28 متر به یکدیگر متصل می‌شوند.

هتل موون‌پیک در شهر تاریخی اسپلیت در کرواسی
این هتل ممتاز در ساحل تفریحی «زنجان»، یکی از معروف‌ترین مکان‌های اسپلیت ساخته شده است. این بنا دارای 156 اتاق بسیار دلپذیر با منظره فوق‌العاده زیبای دریاست. علاوه بر تعبیه یک فضای کاری و مرکز کنفرانس نوآورانه دو رستوران و مرکز آبگرم نیز در آن در نظر گرفته شده است. این هتل 110 پارکینگ طبقاتی با ایستگاه‌هایی مخصوص شارژ خودروهای برقی دارد.
مهمترین قسمت موون‌پیک رستورانی بی‌نظیر روی پشت بام، با سالن استراحت و یک استخر بی‌انتهاست. این اولین نمونه بی‌نظیر در اسپلیت و دالماسیا است و به نقطه جذابی برای مسافرانی تبدیل خواهد شد که به دنبال بهترین غذاخوری‌ها به سبک مدیترانه‌ای در فضایی دنج و متمرکز بر طراحی‌های خاص هستند.
موون‌پیک، در واقع برندی است که به دلیل تعهد خود به محیط زیست و پیشنهاد راهکارهایی که بوم شناسی را ترویج می‌کند، شهرت یافته است.

هتل آمان نیسکو
هتل آمان نیسکو واقع در جنوب هوکایدو، اقامتگاهی منحصر به فرد در شمال ژاپن است که روی قله‌های بلند کوه بنا شده.
منطقه‌ای افسانه‌ای که در زمستان به دلیل برف پودری شکل خود شهرت دارد و برای اسکی بازی مکانی ایده‌آل به شمار می‌آید. در تابستان نیز با آب و هوایی معتدل و طبیعتی درخشان برای پیاده روی در مزارع مملو از گل، مقصدی ناب برای دوچرخه سواری در کوهستان است. این هتل در فاصله‌ای نه چندان دورتر از نیسکو، یک مرکز غنی از فعالیت‌های فرهنگی و سرگرمی قرار دارد.
این بنای جذاب دارای یک مفهوم معماری نوین با ارجاعاتی ظریف به طرح‌های سنتی مردم بومی هوکایدو است. هتل، 30 اتاق و سوئیت مجلل و 31 اقامتگاه منحصر به فرد با مناظره پانورامایی دارد. آمان نیسکو در زمینی به مساحت 187 هکتار ساخته شده و امکانات رفاهی همچون 2 رستوران مجلل، کتابخانه، فروشگاه و گالری هنری، زمین بازی و خدمات سرگرمی برای کودکان دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی