گردشگری

اعلام کار موزه‌ها در ایام نوروز و ماه رمضان
موزه‌ها و اماکن تاریخی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تعطیلات نوروز و ماه رمضان از ساعت ۱۰ تا ۲۱ فعال هستند.
به گزارش ایلنا، براساس دستورالعمل صادر شده از سوی معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، موزه‌ها و اماکن تاریخی از اول تا سیزدهم فروردین‌ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب فعال هستند.
بلیت‌فروشی در اماکن تاریخی و موزه‌ها نهایت تا یک ساعت پیش از پایان ساعت کار انجام می‌شود. در برخی از مجموعه‌ها، ازجمله کاخ گلستان تا ساعت ۱۷ عصر فروش بلیت ادامه دارد. کاخ سعدآباد نیز تا ساعت ۱۹ بلیت‌فروشی را انجام می‌دهد. موزه ملی ایران هم اعلام کرده که تا ۴۵دقیقه قبل از پایان ساعت بازدید، بلیت‌فروشی بسته خواهد شد.
درباره نحوه فعالیت اماکن و محوطه‌های تاریخی در روز سیزدهم فروردین‌ماه هنوز اطلاع‌رسانی نشده است. در سال‌های گذشته بعضی از این اماکن که محوطه و فضای باز دارند، در روز سیزدهم فروردین‌ماه، تعطیل بودند.
هرگونه تغییر در زمان بازدیدها در تعطیلات نوروز که مقارن با ماه رمضان است، از سوی موزه‌ها و اماکن تاریخی و یا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام خواهد شد.

ایوان اوبلیاکوف: ذهنیت قبل از بازی با ایران مثبت است
ایوان اوبلیاکوف، هافبک تیم ملی روسیه  گفت:« وقتی بازیکنان زیادی برای تمرین می‌آیند همیشه خوب است. ذهنیت قبل از بازی با ایران مثبت است. این یک بازی با حریف جدی‌تری است و جالب خواهد بود. انگیزه  تیم ملی روسیه خوب است، همه با روحیه خوب آمدند. من هم با روحیه پیروزمندانه به تیم ملی آمدم، خیلی خوشحالم که اینجا هستم.» او ادامه داد:«ما باید همیشه از چنین وضعیتی دور باشیم و فرار کنیم. همیشه مهم نیست چه بازی پیش‌روی شماست، باید به زمین بروید و سطح خودتان را نشان دهید.»

بویارینتسف: بازی سختی
در انتظار روسیه است
دنیس بویارینتسف درباره بازی  تدارکاتی تیم ملی فوتبال روسیه مقابل  ایران گفت:« انتظار خاصی از این بازی وجود ندارد. بنابراین، مطمئناً دیدن خود تیم (روسیه) جالب خواهد بود. بعید است که هواداران انتظار فوتبال درخشانی داشته باشند. در اینجا باید این نکته را در نظر گرفت که چنین چالش‌هایی برای بازی‌های دوستانه گاهی اوقات می‌تواند مفید نباشد. یعنی ممکن است به نوعی روی بازی بازیکنان در مسابقات لیگ تاثیر منفی بگذارد.» او ادامه داد:«اصولا تیم ملی ایران بد نیست، فوتبالیست‌های بسیار خوبی در آنجا حضور دارند. در جام جهانی بازی کرده‌اند. بازی در این شرایط برای روسیه خوب است. ایران تیم قدرتمندی محسوب می‌شود و فکر می‌کنم عبور از خط دفاعی این تیم کار آسانی نخواهد بود. بنابراین ظاهراً در حمله کار سختی خواهیم داشت. فکر می‌کنم بازی سختی در انتظار روسیه است.»
 
مهدی تاج: قصد داریم قرارداد قلعه‌نویی را تا جام جهانی تنظیم کنیم  
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره قرارداد کوتاه مدت با قلعه‌نویی و انتقادها به این مساله که چرا با او مانند سایر مربیان خارجی قرارداد بلند مدت امضا نشده است،  گفت: «نظر کارشناسان در این خصوص صحیح است که باید زمان بیشتری به مربی داخلی داد. هدف فدراسیون فوتبال هم چنین است و ما قصد داریم قرارداد آقای قلعه‌نویی را تا جام جهانی تنظیم کنیم. بازیکنان نیز نیاز دارند که بدانند مربی که بالای سر آن‌هاست، تا چه مدت قرارداد دارد و بهتر است بدانند که می‌خواهیم قرارداد قلعه‌نویی تا جام جهانی باشد و این موضوع باید در هیات رییسه به تصویب نهایی برسد اما فکر می کنم این اتفاق رخ دهد.»

جستجو
آرشیو تاریخی