ویژه نامه پلاس نوروز ۴ - ۰۲ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - ویژه نامه پلاس نوروز ۴ - ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

شاهکارهای خودروهای مفهومی

آرزو کیهان
مترجم
مونوگراف اینفینیتی QX60
نسل بعدی اینفینیتی بدنه‌ای پهن، براق و جسورانه دارد. طراحان معروف ژاپنی همچون «تایسو ناکامورا» می‌گویند کانسپت ژاپنی ما یک مونوگرافQX60 است که حس عمیقی از مینی‌مالیسم را در یک نگاه ساده نمایان می‌کند. عناصر به‌کار رفته در طراحی هماهنگی خاصی با هم دارند. ساختار سطح بدنه خودرو سایه‌ها و نورهای محیطی را به شکل زیبایی نمایش می‌دهد. سقف مشکی تضاد قوی با بدنه دارد و شکل جداره پنجره‌ها به دلیل یکپارچگی، حس پانارومایی را در نخستین نگاه به‌وجود می‌آورد.

مرسدس بنز F 015 لوکس
ساخت نقاط لمسی در قسمت‌های مختلف خودرو، مفاهیم راحتی و تجمل را منتقل می‌کند، بالشتک‌های روکش چرمی صندلی‌ها به شکل منحنی‌های صیقل یافته دیده می‌شود. راننده می‌تواند با لمس دکمه‌های دلخواه فضای بیرونی را به صورت یک نمایشگر داخلی از درون خودرو نظاره گر باشد. هر صندلی یک نوار از چراغ‌های ال ای دی دارد. این خودرو با فاصله زیاد دو محور و پیشرانه ۱۲ سیلندر کلاس S متمایزترین سواری لوکس است که بسیار بی‌صداست. قبل از اینکه حتی متوجه شوید شما را به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و با وجود این سرعت، در این خودرو کاملاً احساس امنیت می‌کنید.


خودروی مفهومی
رنو مورفوز
کانسپت جدید رنو از طراحی جذابی برخوردار است. رنو مورفوز از ترکیب خودروهای شاسی ‌بلند، کوپه و سدان خلق شده، به همین علت نتیجه کار بدیع و کم‌ نظیر از آب درآمده است. از آنجا که رنو مورفوز یک مدل تمام الکتریکی است، قسمت جلوپنجره ساختار یکپارچه‌ای دارد. در نمای جلو چراغ‌های اصلی دوگانه، چراغ‌های روشنایی در روز دو تکه عمودی و لوگوی نورانی رنو از جمله المان‌های قابل ذکر است. فرمان و داشبورد این خودرو بسیار مدرن طراحی شده است. در طرفین سپر و روی کاپوت شکاف‌هایی وجود دارد که باعث خنک شدن کامپیوتر مورفوز می‌شود.

لکسوس J201 مفهومی
لکسوس مفهومی جدید به سوپرشارژر Magnuson مجهز و برای پیمودن مسیرهای سخت و پر پیچ‌ وخم در بیابان‌ها، کوه‌ها و مناطق جنگلی بهینه شده است. به لطف این سوپرشارژر، لکسوس J201 می‌تواند توانی معادل 550 اسب بخار و گشتاور 745 نیوتن‌متری را ارائه دهد. لکسوس J201 همچنین به تایرهای 17 اینچی Evo Corse DakarZero و ترمزهای StopTech مجهز شده است.

کانسپت رنو مگان EVISION
مگان eVision نخستین محصول خودروساز فرانسوی است که بر مبنای پلتفرم ماژولار CMF-EV گروه رنو-نیسان تولید می‌شود. در خلق بدنه مگان eVision توجه ویژه‌ای به بحث ایرودینامیک شده و دستگیره درهای آن به صورت کشویی و مخفی‌شونده طراحی شده‌ است. رینگ‌های 20 اینچی نیز برای مقاومت کمتر در برابر هوا، دارای طراحی خاصی است. این خودرو تمام الکتریکی 300 نیوتن متر گشتاور و 217 اسب بخار قدرت دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی