سریال‌هایی با داستان‌هایی دلچسب و چالش‌هایی عجیب

سه سریال خارجی که در تعطیلات نوروز حتماً باید ببینید

احمد محمدتبریزی
روزنامه‌نگار
اگر جزو علاقه‌مندان به سریال‌های خارجی هستید و هنوز این سه سریال را ندیده‌اید، برای تعطیلات دست به کار شوید و این سریال‌ها را ببینید.

This is us (این ما هستیم)
سریال «این ما هستیم» یکی از بهترین و پرمعناترین سریال‌های ساخته‌شده توسط شبکه NBC است که داستان خانواده‌ای پنج نفره را روایت می‌کند. داستان سریال در نگاه اول، خیلی ساده به نظر می‌رسد ولی پس از تماشای چند قسمت و دنبال کردن سرگذشت شخصیت‌های سریال، با کلی اتفاقات ریز و درشت جذاب مواجه می‌شویم. سریال نکات زیادی را درباره بهتر زندگی کردن و قدر دانستن زندگی به بیننده‌اش یادآوری می‌کند. قرار هم نیست چیزی را گل درشت و شعاری بگوید، بلکه همه چیز در خلال داستان به بهترین شکل اتفاق می‌افتد. تمام شخصیت‌های داستان، افرادی خاکستری با لایه‌های سفید و سیاه هستند که چالش‌های زندگی آنها را در موقعیت‌های مختلف محک می‌زند. «این ما هستیم» حرف برای گفتن زیاد دارد. بویژه اگر با شخصیت‌هایش ارتباط برقرار کنید دنبال کردن ماجراهای کاراکترها به بخشی جذاب برایتان تبدیل می‌شود. «این ما هستیم» را باید باحوصله و جرعه‌جرعه تماشا کرد تا اثرش به مرور در درون مخاطب ته‌نشین شود.

Black Mirror (آینه سیاه)
تا به حال کمتر سریالی به ابعاد تکنولوژی در زندگی انسان‌ها آنقدر صریح و هوشمندانه پرداخته است. «آینه سیاه» مینی‌سریالی جمع و جور درباره عواقب استفاده بیش از اندازه از تکنولوژی و تأثیر آن بر زندگی آدم‌هاست. نام سریال هم کاملاً هوشمندانه انتخاب شده؛ آینه سیاه، همین صفحه گوشی‌هایمان است که هر روز بدون آنکه بدانیم، خودمان را در آن می‌بینیم و غرقش می‌شویم. هر قسمت سریال داستانی مجزا دارد و از ایده‌هایی هوشمندانه برای بیان مفهومش استفاده کرده است. با تماشای سریال، قطعاً لحظاتی با خود خواهیم اندیشید که تکنولوژی و پیشرفت عجیب و غریب وسایل هوشمند، چه تأثیر عمیق و مخاطره‌آمیزی بر زندگی‌مان خواهد گذاشت. «آینه سیاه» حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سریال از بعدی تاریک از زندگی انسانی صحبت می‌کند که اگر به وقوع بپیوندد، حالتی ترسناک به زندگی‌ها خواهد داد.

Modern Love  (عشق امروزی)
تا کنون یک فصل از سریال «عشق امروزی» پخش شده و همین یک فصل هم توانسته محبوبیت زیادی پیدا کند. «عشق امروزی» برای دیده شدن یک برگ برنده مهم دارد و اینکه هر اپیزود سریال از ستون داستان‌های روزنامه نیویورک‌تایمز الهام گرفته شده است. در هر قسمت بیننده با داستانی منحصربه‌فرد و ویژه روبه‌رو می‌شود. در هر قسمت، شخصیت‌ها از چالش‌ها و مسائل زندگی‌شان می‌گویند که ممکن است آنها را از دیگران متمایز کند. مثلاً در یکی از قسمت‌ها ما با زنی با شخصیت دوقطبی روبه‌رو هستیم که از این بابت در رنج و عذاب است. کارگردان به زیبایی هر چه تمام‌تر، مشکلات این شخصیت را به تصویر می‌کشد تا بیننده تصویری درست از افرادی با شخصیت دوقطبی داشته باشد. در کل در «عشق امروزی» ما با داستان‌های دلچسب از شخصیت‌های مختلف روبه‌رو می‌شویم که هر کدام جهان مخصوص به خودشان را دارند. آشنا شدن با این شخصیت‌ها و رفتن به عمق زندگی‌شان، جذابیت زیادی برای دنبال کردن دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی