هشدار بارش‌های سیل‌آسای بهاری در ۱۱ استان

سازمان هواشناسی از بارش‌های شدید در ۱۱ استان خبرداد و برای ۲۸ استان هشدار طغیان رودخانه‌ها، کولاک برف، رانش زمین و خسارت به کشاورزان صادر کرد.
به گزارش تسنیم، امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، شرق تهران، شمال قم و مرکزی، برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار بوده و برای شرق کشور تگرگ پیش بینی شده است.
فردا 3 فروردین در یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی بارش روی می‌دهد و سامانه بارشی به‌تدریج از شرق کشور خارج می‌شود.
روز جمعه در اکثر مناطق کشور جو آرام همراه با افزایش نسبی دما حاکم می‌شود و از اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می‌دهد.
شنبه هفته آینده در مناطقی از دامنه‌های زاگرس در استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات کرمان افزایش ابر، وزش باد و بارش پیش‌بینی شده است.
یکشنبه آینده به‌تدریج با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در کل نوار غربی مناطقی از بوشهر، فارس، اصفهان و دامنه‌های جنوبی البرز بارش‌ها آغاز می‌شود. در استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و شمال خوزستان بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی کشور و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق شرقی و شمال شرق کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی