نگاهی به بازی‌های ملی فروردین ماه

اولین فیفا دی پس از قطر 2022

امیررضا همایون
خبر‌نگار

اولین فیفا دی پس از اتمام جام جهانی 2022 قطر که با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید، فروردین ماه برگزار می‌شود و تیم‌های ملی به مصاف حریفان‌شان می‌روند، مسابقات مقدماتی جام ملت‌های اروپا 2024 که تابستان سال آینده میلادی به میزبانی آلمان برگزار می‌شود، مهمترین تورنمنتی است که فوتبالدوستان در ایام نوروز شاهد خواهند بود.
فوتبال باشگاهی جهان با آغاز فروردین ماه 1402 برای یک هفته به خواب می‌رود و بازیکنان منتخب سرمربیان تیم‌های ملی برای بازی‌های تیم‌های ملی به کشورشان می‌روند و فوتبالدوستان برای یک هفته شاهد بازی ستارگان تیم‌های باشگاهی محبوبشان در تیم‌های کشورشان خواهند بود. انتخابی جام ملت‌های اروپا 2024 مهمترین تورنمنت هفته اول تعطیلات سال نو است، هفته‌ای که بازی‌های جذاب و مهیجی را برای فوتبالدوستان در سراسر جهان رقم زده است.
فرانسه-هلند؛ خروس‌ها با دشان باز می‌گردند؟
اولین بازی جذاب مرحله انتخابی جام ملت‌های اروپا جمعه 4 فروردین بین فرانسه و هلند برگزار می‌شود، مسابقه‌ای که برای سرمربیان دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا سرمربیان دو تیم پس از یک ناکامی بزرگ بار دیگر به نیمکت تیم‌های ملی کشورشان باز گشته‌اند و پیروزی در این مسابقه می‌تواند ناکامی این دو سرمربی را تا حدود زیادی پوشش دهد، رقابتی که در پاریس برگزار می‌شود، برهمین اساس تیم ملی فرانسه باتوجه به حضور تماشاگرانش از شانس بیشتری برای پیروزی در مصاف مقابل هلند برخوردار است.

اسپانیا-نروژ؛ صخره سخت دلافونته در اولین گام
گروه A مسابقات مقدماتی جام ملت‌های اروپا برای فوتبالدوستان به واسطه حضور بازیکنان مطرحی مانند ارلینگ هالند و خویچا کوارتسخلیا از جذابیت خاصی برخوردار است. البته که حضور اسپانیا در این گروه هم حائز اهمیت است. بازی اول این گروه بین نروژ و اسپانیا برگزار می‌شود، مسابقه‌ای که از دوجهت قابل بررسی است. اول اینکه نروژ با هالند مدعی اصلی صعود به دور نهایی جام ملت‌های اروپا است و دوم هم اینکه اسپانیا پس از عملکرد فاجعه بار در جام جهانی 2022 قطر و حذف از آن مسابقات با لوئیز انریکه قطع همکاری کرد و لوئیز دلافونته سرمربی تیم ملی زیر 23 سال ماتادورها که در المپیک تابستانی 2020 توکیو اسپانیا را به مقام نائب قهرمانی رسانده بود را جایگزین او کرد. این مسابقه اولین تجربه دلافونته روی نیمکت تیم ملی بزرگسالان اسپانیا است و کسب نتیجه برای او در بازی مقابل نروژ از اهمیت زیادی برخوردار است، اتفاقی که شاید سرمربی کهنه کار اسپانیا در راه رسیدن به آن باوجود حضور هالند در ترکیب وایکینگ‌ها ناکام بماند و کارش روی نیمکت ماتادورها را با یک ناکامی بزرگ مقابل تیمی که به جز هالند ستاره مطرحی ندارد، آغاز کند. نکته‌ای که اگر رخ بدهد شوکی بزرگ برای دلافونته و تیمش به حساب می‌آید.

آرژانتین-پاناما؛ اولین نمایش آلبی سلسته پس از کسب جام طلایی
بامداد 4 فروردین به وقت ایران تیم ملی فوتبال آرژانتین با هدایت لیونل اسکالونی اولین مصاف خودش پس از کسب عنوان قهرمانی جام جهانی قطر را مقابل پاناما برگزار می‌کند، مصافی که بدون هیچ شک و تردیدی تماشاگران زیادی خواهد داشت، زیرا تمام فوتبالدوستان منتظر زمان برگزاری این مسابقه بودند تا شاهد قدرت نمایی قهرمان جهان مقابل تیم کم نام ونشان پاناما باشند. برهمین اساس یک هفته پیش از برگزاری این مسابقه اعلام شد یک میلیون 600 هزار نفر برای بلیت این مسابقه در خواست داده‌اند. این خبر درحالی اعلام شده است که ورزشگاه مونومنتال که از سوی فدراسیون فوتبال آرژانتین به عنوان محل برگزاری این مسابقه در نظر گرفته شده است، تنها گنجایش حضور 83 هزار نفر را دارد. حال باید منتظر ماند و دید مسئولان فدراسیون آرژانتین چه راهکاری برای حل این مشکل پیدا می‌کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی