آیت‌الله رئیسی در آیین افتتاح ۵ ایستگاه جدید متروی تهران:

خدمات شهری کاری چندبعدی و نیازمند همدلی دولت و ملت است

رئیس جمهور با قدردانی از اقدامات و خدمات مدیریت شهری تهران اظهار داشت: تسهیل حمل و نقل و ساماندهی تردد مسافران در کلانشهر تهران دغدغه‌ای همیشگی و بسیار مهم است.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح ۵ ایستگاه و بهره‌برداری از ۱۱ کیلومتر مسیر ریلی از قطعات میانی خطوط ۶ و ۷ متروی تهران که روز شنبه برگزار شد، گفت: خدمات شهری کاری چندبعدی است که نیازمند همدلی و همراهی دولت، ملت و مدیریت شهری است. دولت وظیفه خود می‌داند که بی‌منت شهرداری تهران را در خدمت‌رسانی قوی و باکیفیت به مردم یاری دهد.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه همراهی مردم با مدیریت خدمات شهری و شورای شهر به عنوان تبلور اراده شهروندان، رفاه اجتماعی را به ارمغان می‌آورد، خاطرنشان کرد: امروز دشمن به دنبال القای یأس و ناامیدی و ناتوانی در جامعه است اما ما ملت ایران معتقد به فرهنگ «ما می‌توانیم» هستیم.رئیس جمهور گفت: شهرداری تهران در سایه این فرهنگ با همت بلند کارهای ماندگاری را انجام داده و آنچه امروز در توسعه مترو و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید شاهد آن هستیم نمادی از این همت مدیریت شهری است.
دکتر رئیسی اظهار داشت: امروز فضای کشور فضای کار و تلاش است و چنین فضایی حتماً رضایتمندی و اعتماد مردم را به دنبال خود دارد و برای کشور تولید قدرت می‌کند.
رئیس جمهور گفت: دشمن نمی‌خواهد کشور پیشرفت کند و مردم خبرهای خوب بشنوند و لذا تلاش می‌کند قوت‌ها دیده نشده و ضعف‌هایی که در گوشه و کنار وجود دارد بزرگنمایی شود.
بسته شدن پرونده پایتخت مترو تا ۷ سال دیگر
با حضور رئیس جمهور و شهردار تهران 5 ایستگاه جدید مترو در خطوط 6 و 7 به طول 11 کیلومتر و با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شد.
به گزارش تسنیم، علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم با تشکر از همراهی‌های دولت سیزدهم گفت: آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور همیشه مدافع مدیریت شهری بوده‌اند و در ماه‌های اخیر کمک‌های دولت ایشان به شهرداری‌ها بی‌نظیر بوده است.
شهردار تهران افزود: از سال 95 دولت موظف بود 630 واگن با فاینانس 15 درصد را در اختیار شهرداری قرار دهد اما این مسأله به سرانجام نرسید و پس از 6 سال دولت سیزدهم این وعده بر زمین مانده را محقق کرد. علاوه بر این با تصمیم دولت 77 میلیون یورو برای تولید واگن‌های ملی اختصاص داده شد.شهردار تهران درباره بخش سوم افتتاحیه‌های خطوط مترو هم گفت: در این بخش با راه‌اندازی ورودی سوم ایستگاه مدافعان سلامت شرایط دسترسی مردم به بیمارستان
  حضرت مهدی(عج) به عنوان بزرگترین کلان بیمارستان ایران تسهیل می‌شود.
زاکانی تأکید کرد: در مجموع 257 کیلومتر مترو با 148 ایستگاه در شهر تهران وجود دارد و باید این رقم در آینده نزدیک به 491 کیلومتر و 330 ایستگاه برسد از این رو قرار است طبق برنامه 7 ساله پرونده مترو تهران را بسته و شرایط را برای جابه‌جایی 10 میلیون مسافر در روز فراهم کنیم.
جستجو
آرشیو تاریخی