خدمت‌رسانی ۱۰۰ هزار خادم راهیان نور در یادمان‌های شهدا


مسئول کمیته مرکزی خادمین شهدا گفت: قریب به ۱۰۰ هزار خادم راهیان نور در سایت «کوله‌بار» ثبت‌نام کردند که ۴۰ درصد از این افراد بانوان و ۶۰ درصد دیگر آقا هستند.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محمد جعفری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:  اگر زیرساخت‌های شبکه خادمی آماده شود تا 3 سال آینده بزرگترین و موثرترین مجموعه فرهنگی کشور را خواهیم داشت.
مسئول کمیته مرکزی خادمین شهدا افزود: در سایت کوله‌بار که سایت ثبت‌نام خادمان شهدا است قریب به 100 هزار خادم ثبت‌نام کردند که 60 درصد از این افراد آقا و 40 درصد دیگر خانم هستند.
وی با اشاره به شعار خادمی گفت: «حق با زائر است» شعار خادمان در یادمان‌ها است یعنی به گونه‌ای رفتار کنیم که سبب جذب مردم به این مناطق باشیم و کسی بخاطر رفتار خادم از این مناطق دور نشود.
جعفری با اشاره به اینکه خادمی آداب دارد، بیان کرد: ممکن است در یادمان‌ها با کسانی روبه‌رو شود که ظاهر و حجاب خوبی ندارند، اما دقت کنید که این افراد زائر و دعوت شده شهدا هستند پس با کمال احترام با آنان برخورد کنید.
مسئول کمیته مرکزی خادمین شهدا افزود: فرصت در دوران خادمی کوتاه است، شهدا سفره‌ای محدود اما کامل برای شما چیده‌اند پس از لحظه لحظه این فرصت استفاده کنید.
جعفری گفت: رزمندگان در دهه 60 عهدی بخاطر دین و اسلام با خدا بستند و عاشقانه با دست خالی جنگیدند و اتفاقات زیبایی رقم زدند.
وی ادامه داد: امروز بعد از گذشت 23 سال جنگ تحمیلی دلدادگان با پای پیاده و ارادت خاص وارد یادمان‌ها می‌شوند.
مسئول کمیته مرکزی خادمین شهدا با بیان اینکه هنوز حدود 2 هزار و 500 مادر شهید منتظر گمشدگان خود هستند، اظهار داشت: اگر در یادمانی پدر یا مادر مسن و زمزمه‌کنان دیدید با آن‌ها هم‌دردی کنید آنان دنبال فرزندان خود هستند، گمشده دارند.
وی به اجرای طرح «خادمان نخبه» اشاره کرد و افزود: از سال 90 این طرح در یادمان‌ها اجرا می‌شود و دانش‌آموزانی که معدلی بالای18 دارند 3 روز در مناطق می‌مانند و با شهدا آشنا می‌شوند در این طرح اتفاقات بسیاری برای نوجوانان افتاد که آشتی با خدا از جمله این اتفاق است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی