نگاهی به قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

از مصاف جذاب ایتالیایی‌ها تا کار سخت گواردیولا مقابل تیم سابق

امیررضا همایون
خبر‌نگار


قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2023 از ساعت 14:30 روز گذشته به میزبانی مقر کنفدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) در سوئیس برگزار شد و هشت تیم حاضر در این مرحله، رقبای خود را برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی شناختند. نکته مهم قرعه‌کشی روز جمعه حضور فوتبال ایتالیا با سه نماینده در این مرحله است اتفاقی که در چند سال اخیر کم‌سابقه بوده است. در ادامه نگاهی به بازی‌های جذاب این مرحله خواهیم انداخت.

بایرن-سیتی مصاف با تیم سابق برای رسیدن به رؤیا
طبق قرعه‌کشی صورت گرفته دوتیم بایرن مونیخ و منچسترسیتی باید در این مرحله و برای صعود به نیمه‌نهایی به مصاف یکدیگر بروند، مسابقه‌ای که بدون هیچ تردیدی جذاب‌ترین جدال این مرحله است. باید دید تیم گواردیولا که با هالند در مرحله یک هشتم نمایش مطلوبی ارائه کردند، می‌توانند از سد باواریایی‌ها عبور کنند و به سمت رؤیای دیرینه خود قدم بردارند یا اینکه اتفاقات دیگری رخ خواهد داد و مرد اسپانیایی این بار هم ناکام خواهد ماند. نکته جالب اینکه تیم گواردیولا در صورت پیروزی مقابل پسران ناگلزمن در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده بازی چلسی و رئال خواهد رفت، مسابقه‌ای که در صورت پیروزی پسران آنچلوتی مقابل آبی‌های لندن و صعود به نیمه‌نهایی تکرار نیمه‌نهایی سال گذشته خواهد بود، رقابتی که با پیروزی مادریدی‌ها و ناکامی سیتیزن‌ها همراه بود.
 
ناپولی-میلان رؤیاپردازی برای شکستن طلسم
یکی دیگر از بازی‌های جذاب این مرحله مصاف ناپولی و آث میلان است. دو تیمی که پس از سالیان سال به این مرحله رسیده و جدال جذابی را پیش روی هواداران فوتبال قرار داده‌اند. مصافی که البته شانس ناپولی برای پیروزی در آن و صعود به جمع چهار تیم برتر و ادامه رؤیا‌پردازی برای شکستن طلسم قهرمانی در اروپا در آن بیشتر است.
 
چلسی-رئال مادرید پیش به سوی دومین نیمه‌نهایی متوالی
مصاف چلسی-رئال مادرید و بنفیکا-اینتر دو مسابقه آسان این مرحله برای تیم‌های رئال و اینتر است. دو تیمی که روی کاغذ بیشترین شانس را برای پیروزی مقابل حریفانشان و صعود به مرحله نیمه نهایی را دارند، شانسی که برای مادریدی‌ها باتوجه به شرایط این روزهای چلسی بیشتر هم خواهد. البته فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و امکان رخ دادن هر اتفاقی در آن وجود دارد.بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی به مانند سنوات گذشته در فشرده‌ترین حالت ممکن در فروردین‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد تا چهره چهار تیم برتر مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی قاره سبز مشخص شود.
 
مصاف‌های مرحله یک چهارم نهایی
رئال مادرید    چلسی
اینتر                   بنفیکا
منچسترسیتی    بایرن مونیخ
آث میلان        ناپولی

جستجو
آرشیو تاریخی