به دلیل افزایش عرضه صورت گرفت

ثبات قیمت گوشت قرمز در بازار شب عید

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که وفور گوشت قرمز در بازار، زمینه‌ساز ثبات قیمت‌ها در شب عید شده و به نظر می‌رسد ادامه این روند، کاهش قیمت‌ها را در ایام نوروز به دنبال داشته باشد.
به گزارش ایرنا، با وجودی که همیشه در شب عید به دلیل بالا رفتن تقاضا، شاهد افزایش قیمت کالاها بودیم، اما امسال اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در افزایش عرضه گوشت قرمز تولید داخل و وارداتی به بازار، موجب ثبات و حتی کاهش قیمت آن شده است.
به دنبال تلاش‌های صورت گرفته طی یک ماه و نیم اخیر، اکنون هر کیلوگرم گوشت منجمد گوسفندی و گوساله بین ۱۵۰ تا ۱۶۰هزار تومان و گوشت گوسفندی گرم وارداتی با قیمت‌ حدود ۲۵۰هزار تومان به بازار عرضه شده است.
بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد، به دلیل حذف واسطه‌ها در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اکنون لاشه دام سبک با قیمتی بین ۳۳۰ تا ۳۳۵ هزار تومان، گوشت گوسفندی در میدان بهمن ۳۳۵ تا ۳۴۵ هزار تومان، لاشه گوساله ۲۲۰ هزار تومان، گوشت چرخ کرده ۱۷۵هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله ۱۹۲هزار تومان و ران گوساله هم با قیمت ۲۲۰هزار تومان عرضه می‌شود.
بررسی‌ها در سطح خرده‌فروشی‌ها نیز بیانگر این است که به طور میانگین قیمت گوشت گوسفندی بین ۳۸۰ تا ۴۱۰هزار تومان، ران گوسفندی بین ۴۵۰ تا ۴۷۰هزار تومان، مخلوط گوساله بین ۳۵۰ تا ۳۶۵هزار تومان و فیله گوساله بین ۴۳۰ تا ۴۵۰هزار تومان و هر دست جگر گوسفندی هم حدود ۳۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد که البته عرضه گوشت با این نرخ‌ها تخلف است.
به گفته «مسعود امراللهی» مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، طی هفته‌های گذشته میانگین تولید و کشتار دام سبک روزانه ۷۳۰۰ دام در شهر تهران بود، ولی اکنون کشتار روزانه به ۱۱ هزار رأس دام رسیده است که باعث شده قیمت لاشه گوسفندی در میدان بهمن از ۳۷۰ هزار تومان به ۳۳۰ تا ۳۳۵ هزار تومان برسد. همچنین کشتار گوساله افزایش پیدا کرده به طوری که در هفته گذشته روزانه ۶۰۰ رأس گوساله ذبح می‌شد، اما امروز این رقم به ۱۱۲۰ رأس رسیده است.
به‌تازگی «منصور پوریان» رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده هم گفته بود: طبق آمار موجود جمعیت دام سبک بین ۶۵ تا ۷۱ میلیون رأس، دام سنگین گوشتی حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار رأس، دام سنگین شیری یک میلیون و ۳۰۰ هزار رأس، گاومیش ۷۳ هزار رأس و شتر ۱۳ هزار رأس است که همه اینها گوشت قرمز محاسبه می‌شوند؛ بنابراین با توجه به بارش‌های مناسب، جمعیت دامی در همه موارد افزایش می‌یابد که در بازار گوشت قرمز اثرگذار است.
جستجو
آرشیو تاریخی