رئیس جمهور:

احداث مرکز جامع سرطان برکت گام مهمی در محرومیت‌زدایی است

رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش دولت فعال‌سازی امکانات و ظرفیت‌های کشور برای ایجاد زندگی توأم با عدالت و رفاه اجتماعی برای مردم است، تصریح کرد: احداث مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان برکت گام مهمی برای محرومیت‌زدایی، برخوردار کردن کشور از تشکیلات پیشرفته برای رفع نیازهای مردم و عین اجرای عدالت است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه هفته گذشته در آیین افتتاح مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان برکت، گفت: دولت در کنار مسائل اقتصادی و معیشت، وظایف مهمی در حوزه سلامت هم برعهده دارد و بسیاری از اقداماتی که امروز برای رفع نیازهای مردم و توسعه کشور صورت می‌گیرد، مرهون همکاری همه نهادهای انقلاب اسلامی با دولت است، چرا که دولت خود را از مردم و نهادهای انقلاب اسلامی جدا نمی‌داند و همه این خدمات در سبد جمهوری اسلامی ایران لحاظ می‌شود.
دکتر رئیسی در ادامه احداث این مرکز پیشرفته و مجهز را از جمله اقدامات امیدبخش و امیدآفرین برای مردم توصیف کرد و گفت: اگر این مرکز پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری سرطان در سایر استان‌ها هم توسعه یابد و شعباتی ایجاد کند تا دسترسی به خدمات آن برای مردم سایر نقاط کشور نیز تسهیل شود، ارزشی مضاعف و دوچندان خواهد داشت.
مرکز جامع سرطان برکت به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین مراکز پیشگیری و درمان سرطان تیپ ۳ در منطقه است که با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی احداث شده است. مرکز جامع سرطان برکت تمام خدمات مربوط به غربالگری، تشخیص و درمان انواع سرطان‌ها را به مراجعه کنندگان ارائه خواهد کرد. تربیت نیروی متخصص و آموزش کار با پیشرفته‌ترین دستگاه‌های درمانی موجود در دنیا یکی دیگر از خدمات ستاد در این مرکز است. همچنین برای نخستین بار در غرب آسیا برخی از دستگاه‌های فوق مدرن مانند شتاب دهنده خطی، سایبرنایف، توموتراپی و دستگاه سی‌تی سیموالتور در این مرکز درمانی سرطان به کار گرفته شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی