نگاهی به اولین دوره بازی‌های نوروزگاه

کولاک نمایندگان ایران

اولین دوره بازی‌های نوروزگاه دوشنبه شب هفته جاری با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید، رقابت‌هایی که با بهترین عملکرد از سوی نمایندگان ایران و قهرمانی‌های متعدد نمایندگان کشورمان به پایان رسید. در ادامه نگاهی به نتایج کاروان در این مسابقات خواهیم انداخت.
 عملکرد خوب وزنه‌برداران
رقابت‌های وزنه‌برداری بانوان در بازی‌های بین‌المللی نوروزگاه امروز دوشنبه برگزار شد و در نخستین وزن آتنا فیضی در دسته ۴۹ کیلوگرم به روی تخته رفت و با ۶۰ کیلوگرم یک‌ضرب، ۸۵ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۱۴۵ کیلوگرم بدون رقیب قهرمان نخستین دوره مسابقات بین‌المللی نوروزگاه شد.
نماینده ازبکستان بالاتر از ریحانه کریمی قهرمان دسته ۵۹ کیلوگرم شد. کریمی با ۷۵ کیلوگرم یک‌ضرب، ۹۰ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۱۶۵ کیلوگرم در رده دوم ایستاد.
رقابت جذاب و نزدیک دسته ۷۱ کیلوگرم نیز با طلای الهه رزاقی و نقره فاطمه کشاورز به پایان رسید و نماینده روسیه روی سکوی سوم ایستاد. رزاقی با ۹۴ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۱ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۰۵ کیلوگرم در رده نخست این مسابقات قرار گرفت.
سیده‌الهام حسینی با یک کیلوگرم اختلاف حریف روس را شکست داد و مدال طلای دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه‌برداری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی نوروز را به دست آورد. در این دسته نماینده ازبکستان سوم‌ شد و پریسا نورعلی در جایگاه چهار قرار گرفت. حسینی با ۱۰۱ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۲۴ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۲۵ کیلوگرم در رده نخست ایستاد.
 5 طلا برای دو و میدانی‌کاران
در پایان رقابت‌های دو و میدانی نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروزگاه روز دوشنبه هفته جاری تیم ملی دو و میدانی بانوان کشورمان موفق شد با کسب بیشترین و خوشرنگ‌ترین مدال‌ها عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کند. بر همین اساس بانوان ملی‌پوش دو و میدانی کشورمان موفق شدند با کسب ۵ طلا، ۵ نقره و ۸ برنز و مجموع ۱۸مدال بر سکوی نخست این رقابت‌ها قرار گیرند.
 پس از تیم ملی کشورمان، بانوان دو و میدانی‌کار بلاروسی با کسب ۴ مدال طلا و ۳ مدال نقره و مجموع ۷ مدال در جایگاه دوم قرار گرفتند و عنوان نایب قهرمانی بخش تیمی این مسابقات را از آن خود کردند.همچنین دو و میدانی‌کاران تیم ملی عراق با کسب ۲ مدال طلا و یک مدال برنز و مجموع ۳ مدال سکوی سومی این رویداد بین‌المللی را تصاحب کردند.
 قهرمانی مطابق انتظار کبدی‌کاران
تیم ملی کبدی بانوان ب ایران قهرمان و الف نایب قهرمان این بازی‌ها شدند. تیم افغانستان در رده سوم و عراق در جایگاه چهارم ایستادند.
جستجو
آرشیو تاریخی